Hoppa till innehåll

Det Som Ni Stör Er Mest På?!


Xade

Rekommendera inlägg

  • Svar 150
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag vet att du sa till Xade men jag svarar iaf.

Varför det är så här på jorden beror på att s*tan ville ha makt över jorden och bli tillbed. Gud gav honom ett försök, och här har vi resultatet.

Dinosaurierna fanns innan människorna. Apmänniskor har aldrig funnits.

"Den som är vän med vetenskapen behöver ingen Gud"

-Lenin

Vetenskap = forskningar och gissningar!? Så om man kan forska och gissa behöver man inte leva!?

"En person som inte har Gud i sitt liv har bredare livssyn"

-Lenin

Varför skulle en sån person ha det?

"Gud skapade inte människan. Människan skapade Gud."

Skulle människan skapa en allsmäktig gud!? Hör du inte hur konstigt det låter!?

" finns han så bryr han sej inte."

Se ovan. Bryr DU dig om Gud!? Nej.

Du tar det som en självklarighet att ha ska bry sig om dig men du bryr dig inte om honom.

 

Man har hittat skellet ifrån Apmänniskor. Om Gud skapade jorden på en vecka, hur kommer det sej då att dinosarerna fanns flera miljoner år innan människorna?

Forskningar bygger på formler och forskning. Sådant är mera begripligt att man tror på, än någon Gud som aldrig gjort nåt.

En person utan Gud i sitt liv låser sej inte vid den åsikten att Gud är allsmäktig, Gud har skapat allt osv. Då har man ett bredare synsätt och kan lättare ta till sej nya (vetenskapliga) teorier.

Jag menade att människan har hittat på Gud, alltså att Gud inte finns, av nån anlending. Förmodligen för att psykiskt nedslitna människor ska kunna stötta sej mot nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BRA SAGT!!!!

 

ni kan inte tro på nåt innan ni sett det!

 

dessutom kan de här 7 dagarna vara år, eller miljoner år, det behöver inte vara dagar, dessutom så kan väl Gud skapa på 7 dar om han vill också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar folk som inte kan acceptera folk som ser/är på ett annat sätt..Tillexempel Rasister och folk som hatar Homsexuella människor..

 

Syftar på att du är ett svin Xade. (Om ja nu skulle få en varning för det här så står jag ändå för vad jag har sagt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

BRA SAGT!!!!

 

ni kan inte tro på nåt innan ni sett det!

 

dessutom kan de här 7 dagarna vara år, eller miljoner år, det behöver inte vara dagar, dessutom så kan väl Gud skapa på 7 dar om han vill också!

 

 

Ni e ju helt hjärntvättade av "gud" <_< bara för att något är abstrakt så behöver "gud inte" ha skapat det....Iof så har ju "gud" inte skapat något alls..Eftersom "gud" inte existerar..

 

Och det här med vinden nu då..Hur vindar uppstår är vetenskapligt bevisat.

 

Är "gud" vetenskapligt beviad?..nä juste.."gud" existerar inte..få in det i skallen.

Redigerat av Spirtual
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni är så besatta av att ni måste SE saken för att tro att det finns.

Har man SETT vinden? Nej. Men ändå vet vi att den finns. Vi ser vad den gör, därför vet vi att en finns, den blåser upp löv och smuts i luften och den låter med ett vinande ljud. Vi märker konsekvenserna utav att den finns.

Det kan finns de som VÄGRAR höra den låta och blåsa, de som inte vill se sanningen, som vägrar tro på Gud.

 

Får jag bara säga en sak...

 

Nej, vi kan inte se vinden och vi kan se vad den gör...det har du rätt i, men om Gud skulle finnas...och verkligen ville att folk skulle tro på honom...då borde han visa sig på något sätt. För de där konsekvenserna du påstår att vi märker...vilka är konsekvenserna av Guds existens?

 

Alla religioner är ju mer eller mindre baserade på hot. Lyder du inte mig hamnar du i h*lvetet, underjorden (hades), hels rike, du uppnår inte nirvana, dålig kharma osv. Dessa är hot som är grunden till dagens lagar och kan därför antas vara det mest effektiva sättet att förhindra dåtidens folk att inte stjäla, döda, ja synda. Alltså är det ganska logiskt att anta att de flesta religioner skapades för att få någon sorts fungerande samhällsstruktur och självklart för att kunna förklara vad just åska, regn, sol och årstider var och hur de uppkom. Anledningen till att kristendomen är så stor är enligt min mening att den är så simplifierad. Alla får tolka bibeln hur de vill och det är endast en enda gud som sköter allt.

 

Sedan kan man även säga att vinden kan ses med blotta ögat till skillnad från din Gud. Tornados, cykloner, orkaner...alla tillfällen då vinden kan ses. Vinden må vara en osynlig kraft, men den kraften blir synlig så fort du kastar upp en näve sand i luften.

 

Nä, den dag då molnen formar meningen "Made by Gud" och en harpspelande ängel kommer ner och säger Wazzup!?, då kan jag börja tro lite smått. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att tro på Gud är helt upp till sig själv.

Gud är en abstrakt tanke, en sjukdom, som framkommer när livet flyter på sjuhelsikes bra eller endast går neråt. Om livet går neråt, t.ex när man gjort något elakt och sitter i en rutten cell och ångrar de man gjort, kan man börja be till Gud, och då skapas Gud inom en. Tillslut har man bett så mycket till Gud att man blivit hjärntvättad och även fast det inte kommer något resultat från hans sida är man ändå fäst vid honom. Gud är också en sjukdom då något skumt inträffar, som t.ex att din fiende i plugget ramlar och slår sig (vilket var ett ganska snällt exempel), då man tror att det faktiskt är Gud som nyss gjort ett under. Någonting som 10 minuter senare kan bevisas att det bara var en slump. När undret inträffar ber man mer, och mer, och tillslut för man inte något resultat. Då inbillar man sig, att faktiskt Gud har gjort saker som han inte har.

 

Men att tro på Gud är helt upp till en själv, enligt mig är det en sjukdom, en tanke, som uppstår hos personer lite då och då. Tillslut blir man hjärntvättad, själv ska jag aldrig tillbe Gud nåtmer.

 

Som liten blev jag lärd att Gud finns, vilket är helt fel, men jag levde med det hela lågstadiet och bad till honom i skolan, vi skrev våra egna biblar och vi ritade teckningar av Jesus.

Sedan förstod jag har Gud skapades, man måste skapa honom själv. Du inbillar dig saker när du väl fått Gud på hjärnan. Så fort du börjar tänka att allting från en början kretsar till honom inträffar saker, som är onaturliga, men enkelt kan bevisas att det bara var en slump med lite jobb.

 

Jag ska då aldrig komma nära Gud igen. Gud fungerar som knark, när du är som mest hungrig och halvdöd på en gata utan pengar, kan du få tag i lim och snabbt färdas till drömmarnasvärld och glömma hunger. Sammasak i ett fängelse, där kan du effektivt komma och tänka på saker som har med Gud att göra, och få dig på helt andra vägar i livet.

 

Gud är en sjukdom. En sjukdom som vi själva skapar. Inte en man i himlen, isånnafall får vi själva skapa den mannen. Det gör vi lättast genom att hjärntvätta oss själva. Fördel, javisst. Något som jag kommer ägna mig åt ? Nej, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...