Hoppa till innehåll

Trådlös Mus


Farenhait

Rekommendera inlägg

Min kompis har en tråd lös mus den är jätteskön att hålla i och den har bra signal men när jag håller i dne brukar den ramla ner från bordet och bordet ät ganska stort men vi har ett ganska litet bord ska mna köpa en tycker ni??

JAg vill gärna veta fördelarna och nackdelarna av er!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, min trådlösa mus suger.. den fastnar och sånt, men det kan vara pga batterierna..

Och vad för mus kommer du köpa.. (märke osv osv..).

Om du tappar den från bordet fåru sätta en kedja på den, men då är den inte trådlös :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min är bra, en logitech ganska enkel. kan rekommendera microsofts notebook mus fast den är lite liten men så j***a skön!

 

nackdelar är att trådlösa möss drar batteri, fast det finns ju laddbara. fördelen är att du slipper sladden! min mus har dessutom grym räckvidd så jag kunde koppla datorn till tv:n (det krävs en 10m kabel) och sitta framför den och t.ex. kolla på dvd (fast nu har jag dvd spelare istället). ett tips för att få den att inte ramla ner är att köpa ett handledsstöd eller en musmatta med handledsstöd, det ligger framför musen och då lär den inte åka ner (problemet är bara att mitt handledsstöd brukar åka ner :P).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den frågan kan jag inte svara på, men jag tycker att trådlösa möss är bra. Jag har en från microsoft. Jag har en sån som inte kan "uppladdas". Min går på batteri. Men dom tar inte alls mycket batteri. Jag har bytt batteri 2-3 ggr på 1 år och 3 mån.. (och jag sitter otroligt mycket vid datorn). Räckvidden på min är bra.. Jag brukar göra som "nico". Jag har en slags sladd. Den ena änden stoppar man in i datorn och den andra i sin tv. så jag brukade sitta i min soffa och se på film (stoppar i dvd fimen i datorn och ser på min tv). då kan jag se "pekaren" på tvn och "styra" den med musen.. (när jag sitter i soffen så har mottagaren till musen grejer ivägen för att det ska bli "rak" "räckvidd". Här är en bild på min mus i fall någon är intresserad. :)

Redigerat av Orzon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den frågan kan jag inte svara på, men jag tycker att trådlösa möss är bra.  Jag har en från microsoft.  Jag har en sån som inte kan "uppladdas".  Min går på batteri. Men dom tar inte alls mycket batteri. Jag har bytt batteri 2-3 ggr på 1 år och 3 mån..  (och jag sitter otroligt mycket vid datorn).  Räckvidden på min är bra.. Jag brukar göra som  "nico".  Jag har en slags sladd. Den ena änden stoppar man in i datorn och den andra i sin tv. så jag brukade sitta i min soffa och se på film (stoppar i dvd fimen i datorn och ser på min tv). då kan jag se "pekaren" på tvn och "styra" den med musen.. (när jag sitter i soffen så har mottagaren till musen grejer ivägen för att det ska bli "rak" "räckvidd".  Här är en bild på min mus i fall någon är intresserad. :)

 

Det var just den jag kollade på härom dagen, liknande möss jag tänker på.

Så du rekommenderar den? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv använder jag inte trådlös mus, men jag tycker det verkar rätt jobbigt.

Uppladdningsbara litar jag inte heller på, kan någon vara snäll och kolla på sin uppladdningsbara om det går att byta batteriet något sånär enkelt när det är utslitet...?

Drar de inte mer än vad Orzon påstår är det ju en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min har dragit en hel del förut...men dedär nya clasohlson batterierna verkar vara rena mirakelbatteriern, de räcker minst dubbelt så länga som förr, jag kommer inte ens ihåg när jag bytte sist. förr var det typ varannan månad men nu har det gått ett halvår eller nåt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...