Hoppa till innehåll

Abort


Farenhait

Rekommendera inlägg

Jag tycker att abort skall vara en självklarhet för alla kvinnor. För även om en kvinna är gift och har ett bra förhållande och en man som tänker ställa upp och hjälpa till med barnet så ska hon ändå kunna göra abort. För det är ju kvinnan som ska vara gravid och sedan föda barnet och efter det så måste hon ge upp arbetet en längre tid för att vara hemma och amma barnet. Mannen behöver ju inte vara bered på det han ska ju bara ha pappaledigt i några månder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Medhålls från denna sida till föregående talare (snarare skrivare... :lol: )

 

Påven kan gå och dränka sig med sitt "man dödar en oskyldig själ".

Det argumentet håller inte därför att:

Själar existerar ej.

"Själen" (med ironisk framtoning) lever inte ännu så hur kan man då döda den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

altså det är lite dubbelt detdär... dels så om en 14 åring är gravid så är det ju definitivt rätt... men samtidigt så är det ju nästan mord i alla fall om barnet är ganska "gammalt".

och hur lär det inte kännas för mamman sen, beslutat att mörda sitt eget barn... men som lite av en nödlösning men man bör definitivt inte ta ut abort sådär hursomhellst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Basse: Du verkar tycka det är helt fel med abort, men tänk så här om du har en tjej och hon blir med barn, varken du eller hon vill ha barnet och hon vägrar att ta hand om det för att hon inte ville ha det från början, men för dig får hon inte göra abort och födder det ändå, är du då bered på att ta hand om barnet helt och hållet från början eftersom din tjej kanske inte ens vill röra vid den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men fortfarande, barnet/den är inte född än. Det är inte en tänkande varelse och alltså är den inte (jag tänker, alltså är jag det sa sokrates redan under det antika grekland) och barnet tänker inte, alltså är det inte. Så jag fattar inte hur ni tänker. Så barnet ska födas även om det är resultatet av en våldtäkt?

Hur tror ni det skulle kännas för barnet att leva med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...