Baranoi Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Då skulle de få plantera en herrans massa träd eftersom att de hugger ner så många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wiper^ Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Det är väl bara bra att de planterar en herrans massa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Men det kostar ju också. Och träden planterar sig ju inte av sig själva. Men då kanske fler skulle sluta hugga ner träd. För att det är dyrt att plantera nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Det är en omöjlighet för dem att plantera ett träd för varje som går åt, det skulle bli väldigt dyrt och jag tror inte att de som hugger ner bryr sig så jätte mycket om att lägga pengar på att plantera nya träd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sboy2 Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 men om man började anordna såna där insamlings program så man kan man klara av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Jag vet inte vem som har skrivit det, hittade det på en faktasida om regnskogen, men siffrerna behöver ju inte vara exakta men jag själv tror att det är väldigt lite regnskog kvar inte 10% men det är nog endå ganska lite. Man kan undra vad vi människor tänker när vi jagar djurarter tills de blir utrotade, det är hemska att dom får lida av de vi gör, läcker det olja från en båt är det fiskar och fåglar som dör saker kastas i naturen som djuren skadar sig på och dör, tjuvjakt, vanlig jakt, de blir påkörda och liknande saker. Vad har djuren gjort oss? De tänker på Pengar så klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 alltid handlar det om pengar... vad ska de med pengar till om vi går under <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Mycket handlar om pengar, men mycket handlar om att ha kul som jakt t.ex finns ingen jäkla andledning till varför man ska jaga djur varje år, förutom att de som gör de tycker att det är kul. Samma sak tror jag att det är med bönder och den svenska vargstammen. Om en varg river tre av bondens får vill genast bonden döda vargen eftersom att det var "hans" får. Skjuter han vargen och sedan blir anklagad så blir alla genast jätte upprörda för bonden har inte gjort något fel. Men vem säger att bonden inte tyckte att det var kul att skjuta vargen och att det var det som mest lockade när han gjorde det. Nu är det lag på att om en varg passerar i närheten av boskaps djur får den genast skjutas, det är ju inte rätt för vem säger att vargen tänkte ta ett av boskapsdjuren han kanske passerade bara. Med den nya lagen kommer sveriges vargar att utrotas och vad gör vi då? Importerar från andra länder och låssas att allt är okej. Och i Norge är det ju en turist attraktion att slå ihjäl sälar utan andledning. Skogen röjs och djuren utrotas men ingen inser att det kommer att bli vårat slut, dinosaurierna levde ju inte för alltid, vem säger att människorna kommer att göra det. Och i den här takten kommer vi att ta slut på oss själva tidigare en beräknat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 alltid handlar det om pengar... vad ska de med pengar till om vi går under <_< De tänker säkert på annat än pengar men de kan inte bara lägga av.Då skulle världesekonomin gå under. De får göra det gradvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basse Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Vem bryr sig??? lever ni om 200 år då eller?? lol! Om jag skulle leava om 200 så skulle jag nog bry mig! MEN INTE NU! Vi lever i NU inte om 200år! Ska ni inte gå och ora er för att solen ska slockna??? tänk er när den gör det, då är hela våran/eran släckt ut död! Hela våran jord är borta, alt liv är dödt. Ingen kommer att leva. så rent tecknigst sät är det menigslöt att leva, jobba skafa barn. FÖR ALLA KOMMER ÄNDO ATT DÖ TILL SLUT HELA JORDEN KOMMER ATT DÖ UT TILL SLUT! tänk på det ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Vem bryr sig??? lever ni om 200 år då eller?? lol! Om jag skulle leava om 200 så skulle jag nog bry mig! MEN INTE NU! Vi lever i NU inte om 200år! Ska ni inte gå och ora er för att solen ska slockna??? tänk er när den gör det, då är hela våran/eran släckt ut död! Hela våran jord är borta, alt liv är dödt. Ingen kommer att leva. så rent tecknigst sät är det menigslöt att leva, jobba skafa barn. FÖR ALLA KOMMER ÄNDO ATT DÖ TILL SLUT HELA JORDEN KOMMER ATT DÖ UT TILL SLUT! tänk på det ni! Basse om du är en oseriös spammer så låt det inte gå ut över oss med dina total-löjliga inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Vem bryr sig??? lever ni om 200 år då eller?? lol! Om jag skulle leava om 200 så skulle jag nog bry mig! MEN INTE NU! Vi lever i NU inte om 200år! Ska ni inte gå och ora er för att solen ska slockna??? tänk er när den gör det, då är hela våran/eran släckt ut död! Hela våran jord är borta, alt liv är dödt. Ingen kommer att leva. så rent tecknigst sät är det menigslöt att leva, jobba skafa barn. FÖR ALLA KOMMER ÄNDO ATT DÖ TILL SLUT HELA JORDEN KOMMER ATT DÖ UT TILL SLUT! tänk på det ni! Vänta lite, "Vi kommer ändå bara dö till slut, vi kommer ändå bara dö till slut..."är det att leva i nuet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.