Hoppa till innehåll

Avatar


Apoca

Rekommendera inlägg

vet att många gått igenom skiten många gånger, men undrar om max storlek på en bild får vara 12kb, då borde väll inte en animerad ta längre tid att ladda än vad en icke animerad som är på 12 kb? eftersom den laddar väll inte fortare för att den inte är animerad?

 

bara undra, för annars så ryker ju alla som inte vill ha animerade avatars ända orsak till varför inte man ska ha animerad.

 

och sen så skulle man ju kunna ha typ regler inom hur animationen får se ut att den exempel inte får dra tills sig upmärksamhet och sånt skit, typ inte något stötande eller reklam, typ...

 

och vem säger att den en behöver vara på 12? den kan ju vara mindre, så man slipper typ små filmer och sånt skit...

 

iförsig så fyller inte en animerad avatar något syfte... men det kan va trevligt med sånt också...

 

ELLER, så kan man ju ha så att man kan dela up 12kb på en bild i signaturen och en avatar, så man har typ 12 att fördela så om man känner för att ha en signatur bild, så kan man ha det, fast typ en mindre bild då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

som jag skrev, man skulle kunna fixa regler som gjorde att animerade avatars inte blev allt för överdrivna... och då blir det väll moderaterna som får agera polis och varna folk som har felaktiga animationer.. typ

 

sen så kan man ju begränsa storleken, så att avataren kanske bara får vara 80x80 eller något... eller så kan man stänga av funktionen, typ varje person kan bestämma själv ifall den vill kunna se animerade eller inte... kanske är för mycke programering, men annars så skulle ju admin kunna dra bort 12 kb från upload grejen och sen göra så att man har en för dom som accepterar animerade och dom som itne göra det, altså satt man har typ två avatars... och sen inviduelt stänga av och sätta på vilken avatar man vill kunna se, animerad eller icke animerad ;)

Redigerat av Apoca
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är skönare utan animerade bilder. Jag tycker att dom drar åt sig FÖR mycket uppmärksamhet och dom irriterar ögonen när man läser text så jag får typ svårt att koncentrera mig.

 

Men ett par blinkande ögon är väl inget?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är skönare utan animerade bilder. Jag tycker att dom drar åt sig FÖR mycket uppmärksamhet och dom irriterar ögonen när man läser text så jag får typ svårt att koncentrera mig.

 

Jag tycker samma som KazeN^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...