Basse Skrivet 18 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2005 Tja på er! Jag har tänkt på en sak! När räknas man som en datanörd tycker ni?? När man spelar mycket dator eller kan mycket om datorer? Själv spelar jag ganska mycket... och mina kompisar tycker att jag är en datanörd. Är ni en datanörd? :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Både och... Alla i skolan kallar mig "Skolans datornörd" sen jag slog ett 5 årt gammalt rekord på nån tangentbordsträning... Man skulle skriva alfabetet så snabbt man kunde, och jag skrev det på 3.5 s. F.d rekord var 4 s. Sedan blev jag skolans datornörd... Men man är datornörd ifall man sitter mycket framför datorn och/eller om man kan mycket om datorer... Alla tolkar det olika.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 jag skulle säga att det är man inte när man spelar mycket eller kan mycket om datorer det är bara bra om man kan mycket omdatorer, tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
B4z4r Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 om man är data nörd kan man mycke om man bara spelar mycke ä man datafreak :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Jag tycker att jag är datanörd! :) Det är bara kul! Förresten kan jag skriva den här meningen på bara några få sekunder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 skulle man skriva hela alfabetet tex: abcdefghijkl osv Eller skulle man skriva ordet "alfabetet" ? O_o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Jag är nog en datanörd! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 på skolan säjer dom att ja e datanörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 datanörd är egentligen (altså enligt ordboken) en person som kan mycket om datorer. numera är det lite annorlunda och har fått en lite negativ betydelse... men en person som sitter mycket vid datorn. när du börjar räkna: 6, 12, 24, 46... istället för 1, 2, 3, 4... vet du att du definitivt är en riktig datanörd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
afan Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Är det så? vad definerar en riktig datanörd då? Alla vet ju hur man beskriver en riktig datanörd i både bild o text. En annan sak man kan upptäcka om personen ifråga är en datanörd är på snacket som kommer ur munnen, om man snackar det omtalade dataspråket och använder sig uttav utryck så som "LOL, WTF, FFS" you name it. Då kan man la klassas som någon sorts. Datanörd iaf för folk som inte vet vad förkortningarna står för. over and out :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Orzon, man ska skriva abcde och så vidarte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Är det så? vad definerar en riktig datanörd då? Alla vet ju hur man beskriver en riktig datanörd i både bild o text. En annan sak man kan upptäcka om personen ifråga är en datanörd är på snacket som kommer ur munnen, om man snackar det omtalade dataspråket och använder sig uttav utryck så som "LOL, WTF, FFS" you name it. Då kan man la klassas som någon sorts. Datanörd iaf för folk som inte vet vad förkortningarna står för. over and out :D nu är inte lol, ffs och liknande några datanördsuttryck, snarare lunarfjortis uttryck. rtfm och wysiwyg är riktiga nörduttryck Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.