Hoppa till innehåll

Hacka Skolan


ELF

Rekommendera inlägg

Snälla moderators läs först vad jag frågar innan ni bestämmer er för att ta bort ämnet.

 

Är det någon som har hackat skolans server eller som vill göra det?

 

Jag har gått och tänkt på det lite grann. Fasst inte direkt hacka den. Bara gå in och kopiera andras arbeten och visa läraren så att han kan låsa den funktionen om den nu inte ÄR låst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja. Jag går på kunskapsskolan och har ett flertal gånger tagit mig in på skolans server via telnet funktionen och kan därmed skicka mail från andra och har också kommit åt personalinformation samt lagt in ett VBS-script i systemet. Har hittat kryphål i systemet som tillåter mig att avbryta utskrifter och ändra behörighetsstatus på alla elever med flera.

 

Av säkerhetsskäl så säger jag att detta är en påhittad historia nu, så att jag ska kunna relatera till det här inlägget om någon väljer att anmäla mitt IP.

Redigerat av USDirt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

absolut inte! men det finns lite buggar t.ex. går det att skriva ut på skrivare på andra sidan stan...

 

dessutom kan man ju lycka till med att hacka våran skola, den är ihoppkopplad med kommunens kassaskåpssäkra server. men de flesta skolor har riktigt dålig säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, dessvärre har jag redan gjort det lite smått ett par gånger. En grabb som jag pratar ganska mycket med i skolan lyckades kopiera inloggningsscriptet och ändra om så man loggar in på huvudanvändarn, 04wDaSv, sen så hittade han bland annat en ganska intressant mapp på 40 mb med bara betyg sen skolan startade.

 

Sen har jag varit inne och snokat lite bara, det är ju ganska lätt att knäcka datalärarnas lösen, det krävs inte mycket kunskap. Sen när jag gick i sjuan, "råkade", vi knäcka en vägg och kunna titta till allas omdöme inom alla ämnen. Nu är det dock omöjligt :(

Men det är inget jag skulle göra seriöst ;)

 

Sen har jag utnyttjat skolans EDU en gång. Eller, kanske flera.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hacka och hacka är inte detta. Men jag satte mig vid en av datorerna som finns i hallen precis innan jag skulle gå till bussen. Några kompisar var med. Ingen annan var där.

Jag tänckte stänga av datorn. CMD och COMMAND funkade inte i kör. Jag fick göra en gänväg till command

Funkade inte med kommandon. Jag ska testa om det går att skicka meddelande med command från datorn. Spamma skolans datorer med meddelanden innan jag går :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...