Hoppa till innehåll

Syns Åldersgränsen På Omslaget?

Rekommendera inlägg

Jag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar en snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt!

HAHA ojdå nu blev det fel! Jag har rättat den nu men jag menade att jag tycker det ÄR ÄCKLIGT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Syns åldersgränsen på spelfodralen/omslaget ? Eller kommer det att synas senare? För om det inte syns, Så köper jag nog ett PSP. För man vill ju kunna köpa GTA och andra lite mer "våldspel" som kommer till PSP utan klagande föräldrar som säger att man är för liten ;)

Mina föräldrar är lika :( min mamma säger nej till allt från 16 och 18 men min pappa struntar i vad det är för spel.Men jag brukar beställa spel från internet och på vissa sidor ser man inte åldersgränsen :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har också funderat på det och jag tror att en stor del är det pga att man är mot polisen och att det är jävligt mkt blod i gta spelen. men sen e de så j*vla kul att jag verkligen stör mej på att jag inte får köpa liberty city stories när det släpps...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Åldersgränsen är en rekommendation d.v.s man får vara 0-17 år för att spela 18+ spel men tillverkarna rekommenderar att man ska vara över 18 för att spelet inehåller våld, svordomar och andra saker.

Själv för jag väl spela alla spelen :) är 15 år gammal.

Nä.. För jag fick inte köpa gta SA på en Game butik.. Va tvungen att hämta min pappa.. :angry:

// Waddis :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...

i uppsala på game så är dom sten hårda på ålders gränsen. skulle köpa ett wreslings spel till playstation. och dom frågade hur gammal jag var det stog 18 på fördralet. men jag är så lång så jag sa jag var det och köpte spelet och gjick.

sssssllllluuuuuuttttttttttttttt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jobbigt med föräldrar som hindrar sina barn från våld

Mina föräldrar:

Fick mig att börja med vålds filmer och spel vid 5-6 års ålder

Undrar varför jag inte ger folk högern när dom säger nått 'dumt'

Tycker att det är synd att jag inte hann bränna ner min förra skola innan någon annan gjorde det

Köpte mig smällare innan första gången jag skulle fråga om jag fick köpa smällare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...