Dysfunction Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Jo, det är så här att jag nyligen formaterade hårddisken och installerade XP och direkt därefter körde jag in SP1. Jag kan läsa CD/DVD utan problem, men när jag skall bränna en skiva, går det helt enkelt inte... Jag har för närvarande bara testat med Nero 6 (har inte Nero 7 än)... Jag får olika felmeddelanden varje gång..bland annat: Fixation failed...Unable to burn...Error in memory address: "någonting"... osv osv.. ------ För er som vill veta är brännarna av märkena NEC(DVD) och LITEON(CD). Det spelar dock ingen roll då båda fungerade utmärkt innan formateringen och därför VET jag att det inte är fel på brännarna. Drivrutinerna är det inga fel på...det vet jag... Nån som vet vad felet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vincent_spider Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 (redigerat) Varsågod ! Hoppas att det duger ! Redigerat 27 Oktober 2005 av vincent_spider Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 27 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Tack, men inget av det där fixar mitt problem. Jag har letat runt lite och upptäckt att det är enormt många som har haft samma eller liknande problem som jag med just XP. Har inte hittat någon vettig lösning ännu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 (redigerat) Windows XP Pro? Pro-versionen utav Windows XP har en förbannad ovana att göra av med reggade maskinvaror, och därmed tappa drivrutiner. Mitt ljudkort har enligt datorn plockats ut flertal gånger, och min hårddisk finns inte alltid. Kolla Enhetshanteraren om maskinvaran finns där, felsök, uppdatera. Redigerat 27 Oktober 2005 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 nu tror jag absolut inte att detta är felet men kolla med några andra skivor. jag har varit med om skumma felmeddelanden när jag försökt bränna på vissa skivor med min förra brännare. fast jag tror snarare på något mjukvaruproblem men det kan ju vara värt att kolla upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Kolla ifall drivrutinen är signerad och att inte skaparna rekommenderar en annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 28 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Mellanmjölk: Ja det är XP Pro och maskinvaran finns och fungerar korrekt (enligt windows). Cooliz: Det är inte drivrutinen. Nico: Jag testade med 4 skivor från 3 olika tillverkare... ------------------------------ Blev less och installerade om SP1...det fungerade. Mysko.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frenzzzy Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Mellanmjölk: Ja det är XP Pro och maskinvaran finns och fungerar korrekt (enligt windows). Cooliz: Det är inte drivrutinen. Nico: Jag testade med 4 skivor från 3 olika tillverkare... ------------------------------ Blev less och installerade om SP1...det fungerade. Mysko.. vad är SP1 alla pratar om... jag e litte efter :zzz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 en samling med uppdateringar till windows från microsoft kan man säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 28 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Vad är SP1 alla pratar om... jag e litte efter :zzz: Jo, som Nico säger. En massa hotfix-uppdateringar inslängda i en enda fil och står för Service Pack. Det finns SP1 och SP2 till XP. Väldigt snart kommer SP3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.