Hoppa till innehåll

Övernaturilgt


Zoxy

Rekommendera inlägg

Ärligt talat, om allt det här, Ingen vet vad som händer när man dör, eller om det finns utom jordingar, nu för tiden finns det så jäkla mycket för falskningar på UFO's och spöken så att det går inte att lita på. Faktiskt så kan man inte ens lite på ett gammalt foto, för det tog ett tag att ta foton då, och om någon gick förbi kameran så blev den personen med på bilden fast lite suddig och genomskynlig. Så vi kanske aldrig får veta, tänk om universum slutar vid pluto lr nått? och det bara är en slags vägg bortom där, som vi tror är resten av universum. Kanske vi är dom enda? eller bara 1 av miljarder av civilitationer som inte vet ett dugg om varandra. Det här om gud, ärligt talat så tror jag att gud bara kommer från biblen, inte att han finns på riktigt. Hur kan du ens veta om människorna kommer från en annan planet? Kanske dina föräldrar kom hit när dom var unga, men dom tar hällre sitt liv än berättar det? det är inte omöjligt.

 

 

Vi lever i ett mysterium

Kanske jag är en utomjording, kanske dina föräldrar är det

 

Vi kommer kanske aldrig veta

:blink:

 

PÅ tal om en vägg i universum. Det skulle ju kunna va så ( knappast troligt ) men vem vet. Har ni sett the Truman Show? Där bodde en snubbe inuti en kupol med målade väggar som skulle föreställa himlen. Och han gick på det i typ 30 år innan han insåg sanningen.

 

Vissa hävdar att människorna en gång kom från mars. Teoretiskt sett, så kan det vara fullt möjligt. Titta på människan. Och titta sen på alla andra djurarter. Om det är nån som inte passar in på jordens yta så är det definitivt vi. Så kanske det är, och att ingen kommer ihåg hur det egentligen var. Det är samma sak med Lost. Om människorna på den där ön skulle stanna där tillräckligt länge ( åtmínstone ett par generationer ) så skulle all information om var de kom ifrån eller vilka de var gå förlorad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Hallå där det var jag som kom med den idén i den här tråden först, så därför tar jag mig friheten att utveckla den lite.

 

Allt började på en planet långt utanför det universum vi känner till idag, planeten var inte särskitl stor, och det var heller inte rasen, av sig själva kallad människor, som levde där heller. Men, den blev större. Under decenniernas gång växte den, och till slut fick den inte plats på sin moderplanet längre. Så därför byggdes en gigantisk raket, ett skepp av sådan storlek att det fick solen att verka liten i jämförelse. Denna raket flög länge, ja så länge att det inte ens var ättlingar till ättlingarna som först klivit ombord som fick se Vintergatan. Men Raketen nådde sitt mål. En planet som skulle få många namn allteftersom mänskligheten utvecklades.

 

Tyvärr låg det i männikans natur att likt ett virus långsamt suga ur sin omgivning dess livgivande kraft, och efter bara några århundraden var man tvungen att lämna den första planeten man koloniserat och endast isen på den planeten skulle bestå. Långsamt, eftersom för varje planet man förstörde lärde sig litet mer om hur man skulle hushålla med resurserna (likt en noob i WC3 som långsamt fattar hur man får guldet att räcka) och därför levde man lite längre på varje planet. Tillslut kom man till den planet som skulle kallas Moder Jord, även om det var en lögn så skulle den kallas så. Vad som skiljde denna planet från alla andra var djuren, dessa märkliga varelser som helt utan att försöka förändra sin omgivning anpassade sig till vadsomhelst som ställdes i deras väg. Många av de intelligentare raserna, så som råttor, delfiner och hundar lärde sig snabbt hur man bäst drog nytta av människorna, medan andra djur såsom dronten gick en plågsam död till mötes i och med människan.

 

Då kom Isen. En gigantisk massa med fruset vatten, en mil hög och så bred att den skymde horisonten. Ja den blev horisonten. Den krossade allt i sin väg. När den sen smälte, återstod endast spillror av mänskilgheten. Spillror vars mest avancerade kunskap var elden. Åren gick och långsamt kom minnena från förlorade själar tillbaka. Man mindes. Tyvärr var människorna på den tiden inte i stånd att hantera begrepp som raket eller parsec. Så faktan om Raketen blev legenden om Arken. Och den stora källan till allt, blev Gud.

 

All ovanstående text i detta inlägg är av mig Shacti (eller love om du så vill) upphovsrättskyddat genom svensk lag och får ej kopieras. Så försök inte äns :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Gäst TheCow

Asså tror ni på att de finns aliens och typ spöken??

Ja e inte helt säker själv  :cry:

fast imorgon måste jag gå på toa

 

Jag tror inte det finns spöken(inte säker) men utomdjurdningar finns nog

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så xade, du tror alltså att en plats som är så stor att det tar år för något så snabbt som ljuset att färdas från ena änden till den andra, på en sådan plats tror du att det bara finns en ynka stenklump med liv på.

 

Fusion: Vatten betyder bara liv för kolhydro-baserade organismer.

 

Ja, eftersom det här är den enda planeten Gud skapade liv på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...