tHOORd Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2006 Om man vill ta sitt liv så får man väl göra det, och det är inte mycket man kan göra åt saken. Lidandet blir för dom anhöriga. Däremot självmordsförsök, vad är det egentligen. Tror att dom flesta självmordsförsök "begås" för att få uppmärksamhet. Hur svårt kan det egentligen vara att ta sitt liv, jag menar att man är ju rätt värdelös om man inte klarar av det.(om man då ska göra det) Folk som hoppar från broar på 7-8meter är ju bara patetiska. Låter ju så j*vla dumt att man skulle misslyckas med att ta självmord. Och nu menar jag inte dom fallen man verkligen har haft turen/oturen på sin sida. T.ex. folk som har skjutit sig i skallen och överlevt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Men är depression den främsta orsaken till att allt fler ta självmord?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Varför ens bry sig... vill de ta självmord är det deras val... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Walker Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 En Tjej Kanske e i hop med en kille sen så gör Killen slut med henne så kanske hon blir förkrosad (Alla Åldrar) :lol: Vadå? skulle man TA LIVET AV SIG för det <_< :huh: ??? inte många som gör det... men man blir ju ledsen :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 Depression är troligen en av största anledningarna till att folk tar självmord. Detta är bland annat stort problem bland tonnårs tjejer som är under utveckling, då det är lätt för dem att hamna i depressioner som slutar med självmord. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 Mest dlen av ungdomarna som tar självmord är väl mobbade eller har tröttnat på livet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 26 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2006 ärligt talat finns det mkt som kan göra det här. 1: vårt samhälles skönhetsideal, det blir för mkt och om man inte är perfekt så blir man helt utstött 2: sjukdomar, schizofreni eller annan sort som att du ser döda oskyldiga mm jag kan komma på massor med saker, alla gör det för en anllednign. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 2 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2006 Jag tror också mest på att det är mobbning som leder till självmord. Och då menar jag ingen liten mobbning heller... T ex... man har inga vänner. Man blir totalt utmobbad för att man är ett fetto, alla säger hur ful man är... Och allt möjligt... Trodde också att tjejerna var den grupp som tog mest självmord. De är iaf den grupp som skär sig mest med rakhyvlar(eller vad det nu kallas) i armen... De gör väl de mest för att de är ledsna av något slag... Inte är nöjd med sitt liv osv.... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 4 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2006 Jag tror också mest på att det är mobbning som leder till självmord. Och då menar jag ingen liten mobbning heller... T ex... man har inga vänner. Man blir totalt utmobbad för att man är ett fetto, alla säger hur ful man är... Och allt möjligt... Trodde också att tjejerna var den grupp som tog mest självmord. De är iaf den grupp som skär sig mest med rakhyvlar(eller vad det nu kallas) i armen... De gör väl de mest för att de är ledsna av något slag... Inte är nöjd med sitt liv osv.... Ja. Vad jag har hört så är det väldigt lugnande att bara skära sig i armen eller någon annanstans på kroppen. Då kroppen blir skadad (Skuren eller bara slagen kanske) så skickas det automatiskt ut en drog som kroppen själv har tillverkat (Det är som Morfin fast inte så starkt då) som sätter kroppen i en lugnare ställning. Men även så kan det inte bara bero på Shönhetsidealet i samhället bara. Beror också på personen ifråga. Men det första man hör om mobbning och så är väl att den personen är något ful eller bara konstig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 8 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2006 Är detta bump? Skriver det iallafall.. En av anledningarna är ju depression som många har sagt, men tvångstankar då? Att man kanske hör röster och allt sånt som uppmanar dig att göra si och så. Eller tror ni att tvångstankar är en av dem största anledningarna? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 8 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2006 Det är antagligen något som hänt eller att personen känner sig pressad av någon anledning. Vissa klarar pressen, dom är starka, vågar prata om problemet/problemen medans andra inte gör det och tar sitt liv. Det är hemskt att det händer men det finns tyvärr inte mycket att göra. Vi som inte har det problemet tror inte det är så allvarligt och att det inte förekommer, vi har fel. Det förekommer överallt, men det är något vi inte märker. Nåja, det är hemskt att det inträffar och om man känner en kompis som tänker ta livet av sig så bör man kontakta en vuxen snarast. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 8 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2006 Jag tror inte att det är tvångstankar och innre röster som driver folk till att ta självmord utan dom gör det för att de inte orkar längre, jag hade en period när jag kände starkt för att begå självmord men lyckades komma över den men då var det inga tvångstankar som drev mig. Men det borde ju egentligen inte vara ngt fel med att ta självmord för man måste ju få bestäma själv över sitt liv orkar man inte längre så orkar man inte längre, man kan ju inte bara tänka på vänner och släktingar. Bara leva för deras skull är ju inte att leva ett riktigt liv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg