Hoppa till innehåll

Fuska.se I Underläge


Champion

Rekommendera inlägg

Hemska nyheter kära medlemmar. Jag har surfat lite runt på fusksidor och konstaterat en tråkig sak. Fuska.se är den sidan med minst aktivitet.

Här har jag sammanfattat mina tankar om fuska.se och vad som bör göras.

 

Tecken på inaktivitet

 

Vi har cirka 15000 medlemmar här på sidan. Men hur många är aktiva? Hälften? Svaret är att inte ens en tiondel är aktiva. Tänk själva, hur många är inne varje dag? Nu (15.40) är tio medlammar online och på .nu sidan är 78 online, för att inte tala om vad som händer på kvällarna. Vi har inte heller lika brett fusksortiment. Medlemmen som skrivit mest på fuska.se har skrivit mest fusk har skrivit 210. På .nu sidan skrev han över 500 och tvåan på den sidan har en bra bit över 300. Deras topplista är hyfsat fetare än våran. Det som stör mig att de fusken inte heller har sämre kvalitet, snarare bättre.

 

Vad är orsaken till detta

 

Det kan finnas flera orsaker att fuska.se inte är lika populärt. Bland annat kan det vara för att det förekommer mycket spam, dåliga fusk och usla recensioner. Det finns faktiskt någon som hackat sig in på mitt account och spammat. Men i alla fall, annars kan det bero på att många av medlemmarna på .nu sidan en gång vart medlemmar här och tycker att det är moderatorernas fel. Jag vet några som anser att moddarna på fuska.se är för varningsglada. Får man en varning kan det få en att tappa lusten att fortsätta. På .nu sidan existerar inte sånt, vilket gör folk på bättre humör och ökar lusten att arrangera sig. Eller så kan det bero på layouten på fuska.se. Den verkar inte lika mysig eller välkommnande.

 

Strunt samma, vi klarar oss utan dem?

 

Vissa kan förståss tycka så, men det är inte sant. En fusksida är till för många människor, annars hade den inte blivit skapad. Den ska öppna möjligheter till många välgjorda fusk och möjligheter. Det behövs också medlemmar för att Micke ska kunna få tillbaka lite av pengarna han lägger ut på sidan via SMS. Utan medlemmar så finns det inget intresse för att bli VIP eller få FM. För att inte tala om alla döda forum. Inte är det mycket aktivitet i till exempel Macintosh, Sega forumen eller övriga konsoller. Faktum är att detta forum står still om man jämför med .nu's forum. Med andra ord, vi behöver mer medlemmar.

 

Lättare sagt än gjort

 

Nu har vi konstaterat att vi behöver medlemmar. Hur gör vi nu för att få hit dem? Det kan man fundera mycket på, men jag tycker nog att det bör rensas i fusk och recensions arkivet. Sen bör det bli lite ändring på systemet här på forumet. Kanske IPB inte är det bästa altenativet för forum. Det kanske blir bättre med något mindre där inte man får varningar (självklart ska man inte bryta mot regler, det ska straffas på annat sätt), inga fuskamynt eller denna design. Om man frågar mig så tycker jag att FuskaMynten är en bra idée men de skapar lätt spam och onödiga fusk och recensioner för att få mer. De skulle vi nog kunna klara oss utan. Sen kanske man bör göra om det lite mer till en community, det gillar folk.

 

Admin är ingen maskin, ska han göra allt?

 

Nej, det är sant. Micke har inte tid för att göra alla dessa saker. Han har ett liv och en fritid. Vad gör man då? Jo, man skaffar medarbetare. Jag vet att detta har kommit upp ett antal gånger, men det är faktiskt en bra idée. Inskaffa skribenter och kanske några mer moderatorer. Se förståss till vilka ni väljer. Men låt inte varningarna styra allt, då finns det inte så många kvar att välja på. Man kan vara duktig på att skriva även om man har en varning. När man sen kommit till det stadiet att man har mer moderatorer och aktiva skribenter som rensar runt på fuska.se och rensar alla misstag, så gäller det att fånga medlemmarnas intressen. Kom med erbjudanden, reklam (på ett bra sätt) och kanske något mer. Meningen är att när de väl kommit hit så ska det stanna för att de gillar nya fuska.se. Men det återstår ett problem. När allt är rensat, kommer det komma tillbaka recensioner och fusk med dålig kvalitet. Det kommer finnas där, men tack vara skribenterna så kan man bli bättre på att godkänna vilka som är värdiga. Därför bör spelvetande och skrivvilliga (skribenterna ska skriva egna på hög klass) medlmmar som gör ett bra jobb.

 

Slutsats

 

Med denna text vill jag att fuska.se ledningen ska förstå mer eller mindre att vi inte kan ha det så här, det blir inte bättre med tiden om man fortsätter. En extreme make over på fuska.se skulle behövas. Micke får bita ihop och kämpa för att nå de stora höjderna, och när han väl är där kan han stolt säga "Det var det värt". Jag vill också påpeka att jag inte gör någon som helst reklam för .nu sidan, jag behövde en sida att jämföra med.

 

Så kom igen nu grabbar och tjejer, låt oss skapa historia!

Redigerat av Trayton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

den var ju jätte bra :cool: när jag fick en varning så blev jag rädd för att bli avstängnd så jag försvann från forumet men jag gorde en ¨comeback¨ efter ett tag.

 

slutasats: jag tycker också man ska ta bort fm:n och specielt ¨varningarna¨

dom skrämmer livet ur personer som sen byter fusk-sida till.ex .nu

(Det gorde jag. så jag stack till .nu <_< )

Redigerat av hyldran0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade nåra kompisar typ 5-4 personer som va online i bara 1 halv timme sen så gick dom aldrig in mer på fuska.se dom bara fuska.se är ass dåligt jag sa Fuska.se Äger ni va ju bara i en halv timme kolla runt ser er omkring då kommer ni trivas jag lovar dig !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jocke2004

Fusion:Joo, du får bort varningen, med hjälp, av ett "ta bort en varningskort". Och, efter man blivit bannad,från fuska.se, så kan man aldrig mer bli medlem, på fuska.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar man bort varningssystemet tar jag det som om man kunde skriva vad som helst... Då kan man lika gärna plocka bort inläggsräknaren, fuskaranken, fuskamynten och bla bla bla...

 

Trayton: Vad snackar du om? .nu är ju nästan värre än Lunarstorm...

Har ni andra inte kollat... Inlägg som bara innehåller "mm", "okej" och smiliesar... När det gäller spam så är .nu betydligt värre.... Och ja, jag vet vad spam är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tekniskt sätt är .se överlägset .nu, personligen kna jag inte hitta något spm är värst mycket bättre med .nu men visst är det en smaksak.

nyckeln till deras "framgång" om man nu skulle kunna säga att de är mer framgångsrika än .se tror jag är moddarnas policy. de har inga varningar, man kan bli bannad direkt men de flesta inlägg som är spam tas bort istället för att tråden låses eller spaminlägger får vara kvar.

 

jag tycker absolut att varningarna ska vara kvar - men absolut inte i samma form som nu. ärligt talat så har de allra flesta jag vet som slutat eller blivit ganska inaktiva på fuska.se gjort det p.g.a. en varning.

Jokinen (tror jag det var) hade ett oerhört bra förslag på hur varningarna skulle vara. det skulle vara färre som bara gällde en viss tid och som inte kunde köpas bort. verkade jättebra faktiskt. hitta på någon bättre varningslösning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trayton jag ställer mig upp och och ger dig en stående ovation.

Otroligt bra sammanställning och bra framfört. Det är precis sånt här som får saker och ting att förändras.

 

Jag håller med dig om det hela. Förutom att vi, moderatorer, är för hårda. Faktum är att vi är mer åt den lata sidan. Anledningen till att nyare medlemmar får varningar är att de helt enkelt inte bryr sig om reglerna vi trots allt har och genom att inte bry sig om dem och bryta dem så visar man inte någon större respekt för vad vi vill stå för och det är ett forum där man kan ställa frågor om sina spel. När man blir medlem på denna sidan så får man upp en sida där alla regler står som man skal läsa igenom och godkänna dem. När man godkänner reglerna går man med på att även följa dem.

Jag kan förstå att man kanske inte läser alla regler till punkt och pricka, men någon som helst koll borde man ha. Använd vanligt vett, folk vill inte läsa fem inlägg där det står "Öh det där spelet är skiiiiiitdåligt!", "Jag har inte det där spelet, så jag kan inte hjälpa dig. Är det bra?" "Okej" etc. etc.

 

Jag skall svara på fler frågor, men nu vill tyvärr modern min att datorn skall stängas av. Jag är en människa precis som ni är. Glöm inte bort det. Mer svar kommer i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På ett sätt är ni hårda och på ett annat sätt inte. Kanske mer moderatorer skulle hjälpa på något sett. Inte för att vara taskig men vissa moderatorer är inte så aktiva nu, och en av de bästa, NesseN slutade nyss (ingen är dålig, bara mindre bra ). Men i alla fall. En varning kan vara svårt att ta för många. Jag tycker också de ska försvinna med tiden om de ska vara kvar. Men jag tycker att man borde byta forum. Varför är man på ett forum? För att diskutera med andra medlemmar eller för att tävla om vem som har mest FM, FR eller inlägg. Tar man bort det kanske det blir lite mer seriöst, men ändå skön stämning.

 

Petey Piranha, jag menar inte att vi ska ta bort regler, utan att ta bort varningarna. Det blir bättre om man till exempel skickar ett PM där de uppmanas att inte göra om det. Man kan kanske ha 3 chanser (inte 3 varningar) sen blir man avstängd. Har man varningar syns det och det kan påverka mer än vad man tror.

 

Jag håller med er om att .nu sidan inte är lika bra men som jag sa tidigare drar den ändå mer folk. Jag tycker det är dags för admin att göra ett ryck och rädda denna sida. Jag har sett många sidor och de populäraste är faktiskt communities. Det skulle garanterat dra mer folk.

 

Tycker för övrigt att det är synd att folk slutar vara aktiva här. Jag var medlem för länge sen på gamla forumet (innan 2003) och då var det mer fart. Har hängt med på detta, men eftersom någon kom på mitt lösen har jag inte kunnat vara aktiv, och när jag sen kommer tillbaka, är det bara öken kvar.

 

Skulle nästan kunna kalla detta för projekt "rädda fuska.se" eller något liknande. Jag är glad att de flesta håller med mig.

Redigerat av Trayton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...