Hoppa till innehåll

Fuska.se I Underläge


Champion

Rekommendera inlägg

Helt sant,Fuska.se börjar sakta gå nedåt.

Jag tycker att några modar borde besöka .nu och se vad dem har som inte .se har,och på så sätt kan man utveckla den här sidan ännu mer genom att få inspiration(stavning) från .nu sidan.

EDIT:Cyper du har också varit otrevlig av dig några\flera gånger.

 

Har du sett hur mycket spamm det är där då?

mycke värre än på fuska.se och moddarna där gör ingenting.

Och om dom har mer fusk så beror det på att dom får skicka in hur många fusk som helst till alla konsoller.

Redigerat av Dr.cheat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

om man skulle kunna skicka in flera fusk till ett spel skulle de ju bli mer fusk.. ;)

 

Anledningen till att det inte är så är att man kan t.ex. åtta fuskkoder & skickar in en kod/inskickat fusk = 8x fm istället för x fm.

 

Ett förslag ang. varningar är att enbart användaren + moderatorerna kan se antalet varningar medlemmen har, om det nu är vad som kan skrämma bort vissa varnade. (Det finns säkert någon kod för det, jag är inte speciellt kunnig på det, Mike lär väl kunna ge ett svar)

 

Mikelish:

Bara för att sidan ökar (i det här fallet främst forumet) behöver inte kvalitén öka, har jag fel?

 

Medlemmarna ÄR sidan.

Utan medlemmar - ingen sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man skulle kunna skicka in flera fusk till ett spel skulle de ju bli mer fusk.. ;)

 

Ja med dåligare kvalité.

Det jag menade Dr.cheat var inte att få inspiration av spamm där,dem har väl inte bara spamm där dem har säkert flera grejer man kan göra som .se inte har så man ta och ta ett titt där och ifall det finns något där som vi inte har då behöver vi inte härma det istället utveckla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

# 21 förslag är helt och hållet genomförbart. Att varningarna endast skall visas för en själv samt moderatorer och admins. I och med att man blir avstängd från att skriva inlägg i X dagar så bör ju det räcka så man tar och läser reglerna och skärper sig i framtiden. Vad tycker ni andra om det förslaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

# 21 förslag är helt och hållet genomförbart. Att varningarna endast skall visas för en själv samt moderatorer och admins. I och med att man blir avstängd från att skriva inlägg i X dagar så bör ju det räcka så man tar och läser reglerna och skärper sig i framtiden. Vad tycker ni andra om det förslaget?

 

Jag tycker att vi ska åtminstonde försöka med det,och ifall det inte funkar då kan vi alltid försöka hitta nya lösningar,eftersom fuska.se har flera smarta medlemar som kommer med tips och råd. ;)

P.S Admin du har min röst.

Den här frågan borde ställas i veckans fråga så att fler kan se vad som pågår och vad vi har för planer eftersom det är inte alla som besöker denna tråd eller forum.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

No offence, men efter att ha läst inläggen ett par gånger får jag intrycket av att admin endast vill ha siffror/statistik, även om det är ett skitforum (ju högre siffror, ju större respekt?). Självklart kan jag ha tolkat det fel, men det är hur jag uppfattar det.

Jag kan även citera alla mina lärare som jag har haft under min skolgång: "Det är inte kvantitéten som räknas det är kvalitéten!"

 

Angående det här med att "gömma" varningarna för andra. Rent hypotetiskt sett skulle det funka, men man får tänka på att ett antal folk struntar i att andra ser varningen, det är ju när det kommer ett meddelande där det står "Du har bivit varnad! Varningsnivå ökad!"~ och att de flesta tror att ni kommer kontakta deras internetleverantör osv pga att de är så små och inte har allt för mycket vett i sig.

 

Visst kan jag rösta ja på denna fråga, men ni ska inte räkna med att folket slutar sticka pga det, jag tror det kommer försvinna lika mycket då, som nu.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är det kvalite som räknas. Men de verkar som de flesta tycker att de är många som drar. Så är inte fallet. Att folk försvinner beror på flertalet saker men även på att de haft flertalet användare och blivit avstängda och fått vissa användare raderade.

 

Sedan så försvinner ju även en del från sajten vilket märks. Samtidigt så kommer 50 nya utan att det märks. Att satsa på kvalite är något svårt då ett forum är öppet för alla. Visst regelbrott tas det ju hand om vilket försöker säkra kvaliten på sajten men utan anmälningar så missas en del.

 

Dessutom vore det ju önskvärt ifall ni medlemmar ibland kunde ta och skicka ett PM till nybörjare och liknande och säga till dem ifall de inte sköter sig. Så länge ni håller en bra ton i meddelandet så lär det vara uppskattat av mottagaren och därmed kommer det förmodligen att höja kvaliten på den personens inlägg i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sämsta med fuska.se är att medlemmar som tex har mycket inlägg, vart här länge eller liknande drar. de ersätts med nya som oftast inte kommer över 100 inlägg strecket. det är vad jag tycker i alla fall.

 

Eeh.. Hellre en medlem med få inlägg som skriver bra än en medlem som har mycket inlägg och spammar. Hur många inläggen är spelar ingen roll.

 

* ORDVAL! *

 

 

Absolut.

Redigerat av NesseN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

# 21 förslag är helt och hållet genomförbart. Att varningarna endast skall visas för en själv samt moderatorer och admins. I och med att man blir avstängd från att skriva inlägg i X dagar så bör ju det räcka så man tar och läser reglerna och skärper sig i framtiden. Vad tycker ni andra om det förslaget?

 

frågan är om det bara är det i varningarna som skrämmer bort dem... visst är det en stor del av lösningen, men även möjligheten att inte posta bidrar nog en del... man blir, vad är det... två veckor eller nåt, och kanske går du över till .nu sidan eller slutar helt. kändes nästan som om jag funderade på att göra det en stund efter min varning... fast det var en ganska kort stund iofs ;)

 

men det känns som om du har blivit aktivare, admin. det är ju toppen för om den högste medlemmaen av alla nästan verkar ha dragit, då är det verkligen illa.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...