Hoppa till innehåll

Slipknot!


jumpsteady71
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mitt inlägg var emot ditt... Metal är inte alls skrikande.. Metal för mig är melodisk rock. Och en sak till The Berxerker hade maskar långt innan fjöntarna.. och en sak till.. dom heter Kiss inte Kizz

 

HAHA knäckt!! Slipknot=Kiss wonabe

"Metal är inte alls skrikande.."

Beror på hur du definerar ordet "metal".

Slipknot lirar Nu-Metal, vilket oftast innehåller skrik.

Sammanfattat innehåller ungefär 70-80% av alla Metal genrer, någon form av growl, eller "skrik" som icke-förstående personer använder.

Och att Metal skulle vara någon form av Melodisk Rock skrattar jag bara åt, eftersom Metal är så mycket tyngre än rock.

Sen att Slipknot skulle vara "Kiss wonabe" (<-- spellcheck) är nog det mest löjliga jag någonsin har hört.

Slipknot spelar Nu-Metal, Kiss spelar Rock.

Ganska stor skillnad där.

Slipknots lugnaste låt är väl hårdare än något som Kiss någonsin har komponerat.

Så du är nog lite fel ute där. :rolleyes:

 

Sedan har jag för mig att de bär masker för att de vill vara "anonyma" på scen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på dem när jag var yngre, men när jag sedan mognade till mig lite så insåg jag att slipknot var mainstream metal och kunde tyvärr inte se särskilt mycket hos dem längre.

Man kan dock fylla sina öron med slipknot, då en del låtar faktiskt är helt okej. (The nameless, pulse of the maggots etc.)

 

Så jag förstår er som gillar musiken, det jag dock inte förstår är varför de tvunget ska fjanta runt med massor av masker så att folk ska koncentera sig 'på musiken'.

PR trick, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slipknot har en väldigt utspridd musikstil, med olika vokaler. Från melodiskt till halvt rapande till brutala grind core vokaler. Låtarna är också väldigt utspridda, från psyckosisk,ilska,hat men även kärlek har förekommit i låtar som vermilion och everything ends. Slipknot har trådar från trash metal,death metal och alternative i sin musikstil.

Som sagt så har dom jämt använt masker, för att vara anonyma+ att det är en del av deras image och man kan inte påstå att slipknot snott masker, eller idéer, för att det är många band som bär masker ex. G.W.A.R., The Berzerker, Mushroomshead.

Och nej, dom är inte rasister ;)

Redigerat av Kinaputt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man ser hur gay sångaren Corey ser ut i sitt andra band Stone Sour och att han egentligen är en tönt så är det svårt att ha respekt för honom och Slipknot när han tror att han är cool med en ful mask.

 

The Bezerker hade ju bara masker på sig förut men inte längre för dem ruttnade och dem tröttnade på att ha på sig dem. Men under sin tid när dem hade masker på sig live så släppte dem en live dvd där dem visade sig utan masker i dokumentärer om hur dem gjorde albumen och sekvenser mellan konserten, det visar ju att dem inte tror att dem var coola bara för att dem hade masker på sig utan kan avslöja sin identitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

FÖr det första

Bara för att Slipknot har masker betyder inte de att dom e wannabes. kan nämna flerra andra band som även dom har masker.

För det andra; Slipknot är ett metalband med (ibland) inslag av trash metal, heavy metal, hardcore m.m Då e de ju självklart att dom skriker. Man kan inte jämföra Green Day med Slipknot de e som att jämföra Sven Ingvars med Slayer.

Och som sagt, maskerna är deras image! f*n kan ingen fatta de nångång!! det är inte meninganen att dom ska tro att dom ska se coola ut dom har själva sagt att det uttrycker känlan i deras låtar mer! Och om ni vill har lugna låtar, varför inte prova Prelude, Vermillion pt2, m.m

Håller ehlt med i vad du säger Zantera om när du definierar ordet "Metal" skitbra;)

 

BTW Halokrom; du lägga din "melodiska rock " i den skit den kom från i början när du hittade på ordet när du satt på dass eller nåt. Om du tycker att Slipknot e wannabes Kiss vet du absolut ingenting om metal..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar inte numetal, får den där känslan av hip hop...

Btw ja det är skillnad på metal, jävligt stor skillnad <.<

Det brur väl också på vem som säger det, det är inte alltid man rabblar upp alla metalgener det band man lyssnar på spelar.

Inte f*n säger jag: jag lyssnar på vampyric/death/symphonic/melodic/black/dark/nu/heavy/NDH/trash metal

En person kan mena Slipknot när dom säger metal, en annan kan mena Rammstein och en annan Immortal

därför kan man bara säga 'metal' eller heavymetal om man nu är väldigt insatt i den genren.

Europe kan sättas i mappen Hair metal som inte är skrikig alls, men Amon Amarth spelar Death metal som är rätt skrikig och mörk

Redigerat av MursCruento
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Slipknot är ett dåligt band som får sina fans att tro att det är death metal de spelar. Har gjort en hel del okej låtar men bara själva stilen gör ju att man kan spy. Hade de inte haft de där j*vla maskerna hade de inte betyt något för genrén idag. Det är därför folk tycker de är så coola, pågrund av deras j*vla masker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...