Eric_H Skrivet 4 December 2005 Rapport Dela Skrivet 4 December 2005 Jag har två frågor: 1. Jag håller på att göra en affär till mitt spel och då undrar jag hur man gör för att man ska kunna köpa olika mycket saker. 2. Jag vet att det redan finns en sån här tråd men hur gör man för att bossar/fiender har liv och hur gör man för att man ska kunna skjuta en gång och på andra träffen så besegras den. Hur gör man? Ps. Det är nr 1 som är viktigast nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 December 2005 Rapport Dela Skrivet 4 December 2005 (redigerat) 1. ingen som helst aning 2. du får göra en variabel som heter t.ex. boss_liv. gör sedan en typ if sats: om boss_liv = 1 sätt då boss_liv till 0. om boss_liv = 0 döda bossen. Redigerat 4 December 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 4 December 2005 Rapport Dela Skrivet 4 December 2005 1: ingen aning 2:gör det så enkelt att han har t.ex. 2HP och varje gång du träffar så blir en fiende av med 1 HP. Då dör han andra gången. PS. Har knappt använvänt Game Maker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 5 December 2005 Rapport Dela Skrivet 5 December 2005 1. Köpa saker? Ska göra en exempel i dag eller på onsdag om du vill. 2. Hade en kod någonstans ska se om jag hittar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 5 December 2005 Rapport Dela Skrivet 5 December 2005 1. Menar du en Affär på ditt spel eller en online affär där andra kan köpa ditt spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mallex Skrivet 6 December 2005 Rapport Dela Skrivet 6 December 2005 1. Menar du en Affär på ditt spel eller en online affär där andra kan köpa ditt spel? Tror han menar en RPG shop där man kan köpa liv flaskor och sånt. Det finns flera exempel o deta.... Ta och sök GMC så kanske du hittar nått. Angånde 2.an så kan jag hjälpa dig med den på msn om det går bra? Min finns i profilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 6 December 2005 Rapport Dela Skrivet 6 December 2005 Annars kan jag nog göra ett expempel på svenska på onsdag. Om jag hinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 6 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2005 (redigerat) 1. Menar du en Affär på ditt spel eller en online affär där andra kan köpa ditt spel? Jag menar en affär och jag undrar hur ska man göra för att man ska kunna köpa olika mycket saker så att man slipper ha ett bestämt antal som man måste köpa.altså en affär i mitt spel. Redigerat 6 December 2005 av Eric H Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mallex Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 1. Menar du en Affär på ditt spel eller en online affär där andra kan köpa ditt spel? SMS? :blink: Jag sa att jag kunnde hjälpa dig om du la till min MSN!!! (som finns i profilen) :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
peshmerge-01 Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 men om du äter inte då dör du :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mallex Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 men om du äter inte då dör du :( Och vad f*n ska det betyda? :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 Att han vill veta hur man gör så att om man inte äter på spelet så förlorar man liv och tillslut dör... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.