Hoppa till innehåll

Reglerna, För Hårda?


hemfrid

Rekommendera inlägg

Jag tycker inte reglerna är hårda direkt men vissa moderatorer reagerar för lätt på saker som i mitt exempel bara för att ha sägt att en moderator har blivit moderator för att han kan mycket om forumet och så. Jag har gjort allvarligare saker än att hävda varför en är moderator har blivit en moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Då ska jag ge er ett exempel på ett forum som inte ens i närheten har lika hårda regler och som alla är nöjda på. Sweclockers forum är klockrent.

Man får alltid hjälp med det man behöver hjälp med och om det är någon som vill leka lite så ere ingen fara med det.

 

Sen det mest värdelösa är att man här måste "köpa" en omröstning? Är det så?

Ok, det är ynkligt! Jag menar... tjäna pengar på en omröstning? Kom igen nu, bättre än så kan ni! i övrigt är det ett trevligt forum men det passar nog inte mig eftersom det, enligt en admin, endast ska snackas spel här.

 

Tråkigt eftersom fler kategorier om olika saker skulle säkert locka fler besökare.

 

Och visst så skulle en sidan inte funka utan admins och regler, men det behöver inte vara Gestapo för det? Eller hur?

 

Aja jobba på så får man se om man kommer tillbaka någon gång i framtiden.

 

MVH // Tobias Andersson

[email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då ska jag ge er ett exempel på ett forum som inte ens i närheten har lika hårda regler och som alla är nöjda på. Sweclockers forum är klockrent.

Man får alltid hjälp med det man behöver hjälp med och om det är någon som vill leka lite så ere ingen fara med det.

 

Sen det mest värdelösa är att man här måste "köpa" en omröstning? Är det så?

Ok, det är ynkligt! Jag menar... tjäna pengar på en omröstning? Kom igen nu, bättre än så kan ni! i övrigt är det ett trevligt forum men det passar nog inte mig eftersom det, enligt en admin, endast ska snackas spel här.

 

Tråkigt eftersom fler kategorier om olika saker skulle säkert locka fler besökare.

 

Och visst så skulle en sidan inte funka utan admins och regler, men det behöver inte vara Gestapo för det? Eller hur?

 

Aja jobba på så får man se om man kommer tillbaka någon gång i framtiden.

 

MVH // Tobias Andersson

[email protected]

 

Sweclockers är en helt annan typ av forum och endast till för de områden som dem satsar på. Även de har hårda regler men där begås troligen färre regelbrott då användarna är äldre och har bättre koll på vad man får göra och vad man inte får göra. Vi har valt att ha mycket småregler för att det skall vara rätt för de yngre användarna och få ett klarare svar på vad som är ett regelbrott eller inte. Länka gärna till en forumlek på sweclockers det vill jag se.

 

Omröstning gör du med de FuskaMynt du får vid varje inlägg/tråd du gör/skapar. Vi har för länge sen kört så att alla kunde skapa omröstningar, detta ledde till att de var mer omröstningar än ämnen. Därav så är det begrännsat nu.

 

Att man enbart skulle få diskutera spel här stämmer inte heller, forumet är öppet för alla som följer reglerna. Inriktningen ligger på spel men andra diskussioner är tillåtna och därmed finns de kategorier för dessa. Försök och skriva ett inlägg på Sweclockers som inte hör hemma där, t.ex. ett inlägg om ditt husdjur. Hur många minuter tror du det tar innan det blir låst? Övriga ämnen försvann som kategori där för att de bestämde sig att satsa hårdare på deras områden och få ett seriösare forum. Detta gör även vi genom att införa §1.26 men tillskillnad från hur de gjorde så har vi kvar Allmänt och liknande forum för olika diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då ska jag ge er ett exempel på ett forum som inte ens i närheten har lika hårda regler och som alla är nöjda på. Sweclockers forum är klockrent.

Man får alltid hjälp med det man behöver hjälp med och om det är någon som vill leka lite så ere ingen fara med det.

 

Sen det mest värdelösa är att man här måste "köpa" en omröstning? Är det så?

Ok, det är ynkligt! Jag menar... tjäna pengar på en omröstning? Kom igen nu, bättre än så kan ni! i övrigt är det ett trevligt forum men det passar nog inte mig eftersom det, enligt en admin, endast ska snackas spel här.

 

Tråkigt eftersom fler kategorier om olika saker skulle säkert locka fler besökare.

 

Och visst så skulle en sidan inte funka utan admins och regler, men det behöver inte vara Gestapo för det? Eller hur?

 

Aja jobba på så får man se om man kommer tillbaka någon gång i framtiden.

 

MVH // Tobias Andersson

[email protected]

 

Klockrent.

Fuska.se skulle aldrig fungera utan "admin".

Regler = Regler. (1.26 det med)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n vad tjatiga ni börjar bli med regeln 1.26. Åh hjälp. Vi får inte skriva dumma ord och inte få ut sin energi på att leka i forumen. Det är det enda man hör. T.ex. Kola Kings signatur. Ni som tycker att 1.26 är en dålig regel, PM:a mig.

Vadå? Ska ni starta ett upplopp? Jag tycker jag bara hör gnäll och saker som nog alltid handlar om den nya regeln. Lev med det. Spamma gärna i ett annat forum eller starta ett eget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu gnäller du själv... bara så du vet.

 

så nu får man inte säga vad man tycker heller. Skall vi bara hålla käft och vara glada. Snart kommer väll en regel, mot svordomar som "jädrans" och "helskotta".

 

Om ni vill se ett seriöst och stort forum, som har massa forumlekar. Så kan ni gå in här: http://~/

 

(klicka på "trivial persuit" för att komma till lekarna.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n vad tjatiga ni börjar bli med regeln 1.26. Åh hjälp. Vi får inte skriva dumma ord och inte få ut sin energi på att leka i forumen. Det är det enda man hör. T.ex. Kola Kings signatur. Ni som tycker att 1.26 är en dålig regel, PM:a mig.

Vadå? Ska ni starta ett upplopp? Jag tycker jag bara hör gnäll och saker som nog alltid handlar om den nya regeln. Lev med det. Spamma gärna i ett annat forum eller starta ett eget.

 

Oroar mig djupt att några frihetsrörelsen (Kola King & Co) ska ta över sidan,är faktiskt allvar!

Visst borde man ha åtminstonde några forumlekar kvar för att sidan ska vara lite skoj.

Men har en fråga:De forumlekar ni tog bort var en stordel av forumets totala inläggräknare,borde ni inte heller minska antalet inlägg där också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oroar mig djupt att några frihetsrörelsen (Kola King & Co) ska ta över sidan,är faktiskt allvar!

Visst borde man ha åtminstonde några forumlekar kvar för att sidan ska vara lite skoj.

Men har en fråga:De forumlekar ni tog bort var en stordel av forumets totala inläggräknare,borde ni inte heller minska antalet inlägg där också?

 

Frihetsrörelsen. Det är humor! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla regler finns till av en anledning. tror ni verkligen man skulle införa en regel mot reklaminlägg om ingen någonsin hade skrivit ett? hade ingen skapat reklamtrådar, ingen skrivit onödiga ämnen, ingen postat ämnen med oförståelig titel, ingen skrivit massor av ämnen i rad, ingen skapat flera användare för att sedan skicka öven en massa fm mellan dem, ingen använt forumlekarna till att få rank/fm hade inte regel §1.2, §1.4, §1.10, §1.14, §1.16, §1.25, §1.26 funnits. detsamma gäller för de flesta andra reglerna. skulle det vara olagligt att tanka musik etc från nätet om ingen någonsin gjort det? skulle man inte få stjäla saker om ingen någonsin hade gjort det? lite samma som susning.nu, ett uppslagsverk på nätet som vem som helst kunde ändra. tills det en dag upptäcktes att någon skrivit att en av skaparna var misstänkt skyldig till mordet på John F Kennedy eller hur det nu var. sedan dess har de som velat skriva varit tvugna att logga in, och nuförtiden kan man inte ens registrera nya medlemmar.

 

jag vet många seriösa forum med slappare regler men jag vet knappast något forum som har slappare regler, mindre oseriösa inlägg och riktar sig till samma besökare.

skulle kunna rada upp 10 seriösare forum med slappare regler, men de flesta riktar sig till programmerare, linuxanvändare, webbutvecklare etc i åldersgrupper runt 25-35 år. eftersom att vi riktar oss ungefär till 12-17 år är det lite svårt att jämföra även om alla naturligtvis är välkomna.

 

men visst kunde man vara lite slappare på vissa regler. man kan få göra lite galna saker ibland tycker nog jag...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...