Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Man moste ockso kunna tola andras synsett inom religonen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 De som bråkar förtjänar ingen respekt alls, för de respektar inte demokrati. Jo , men respekt mâste inte vara nâgons tillit.Det finns mer respekt om tro mm. Eftersom alla vet att muslimerna har en väldigt sträng religion , varför reta dom dâ ? Dom kommer inte att sluta bränna/förstöra tills alla visar dom respekt. Egoistisk tanke om man skulle visa dom respekt för ingenting , men tänk pâ vilken värld detta skulle varit om vi inte hade haft speciella religioner , dâ tror jag inte ens Demokrati/politik skulle finnas. Om man har kärlek till vissa personer te.x Gud ska man väl visa att man verkligen tror och visar respekt till det man tror. Dessutom , bara för man brâkar, dâ respekterar man inte Demokrati? Det är inte i närheten av samma sak. Dessutom , kommer det alltid finnas hat och vâld pâ denna jord . ¨ Det finns massvis med länder som ruinerar hus, misshandlar , vâldtar , varför just kritisera muslimerna!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) Vi muslimer tar det hårdare när sånt händer eftersom vi har starkare tro inom vår religion,därför reagerar vi starkare,till skillnad från vad kristna gör när dem gör sånna där karikatyrer av Jesus. Förtjänar vi ingen respekt,vi har inte ens fått respekt,så på vilket sätt förtjänar vi inte det? Du kräver respekt av andra men vägrar att ge någon själv, du har förutfattade meningar om miljarder människor inom kristendomen och islam och du anser att du förtjänar respekt? och du kallar mig trångsynt? Redigerat 13 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) De som protesterar mot dessa bilder respekterar inte demokrati. Redigerat 13 Februari 2006 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 De som protesterar mot dessa bilder respekterar inte demokrati. det är ju det dom gör men på sitt sätt. dom visar att dom inte tänker tala att man visar bilder på sånt dom tror stenhårt på. jag tycker det är rätt att dom demostrerar mot danmark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Perisoreus: Som jag skrev forut, avbildar man profeten Muhammed do respekterar man inte muslimerna... Suna: JAg ger visst repsekt, men sen ner nogon annan gor sont do fortjenar inte den personen heller respekt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 De som protesterar mot dessa bilder respekterar inte demokrati. Men vad händer om jag tog en stor bild av nân nära till dig och publicera den i en stor tidning?Dâ skulle din släkt bli rasande arg och börja förstöra för Sverige och Palma. Det är nästan samma sak fast det handlar om religioner . Och vad menar du med respekt egentligen? Har respekt nâgonting med att slâss att göra? Nej, respekt har nâgot med känslor och tillit . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) Jag tycker att dom har helt rätta att bli sura över det. Det skulle vara lika som om nån du tycker om jätte mycket skulle plötsligt bli ritad i en tidning. Och det är massa skitbilder. Jag tror ingen skulle tycka om att nån ritar fula bilder om enns egen mamma eller pappa. Vi har några araber i klassen, och direkt när man nämner Mohammed tittar dom upp. Och om man skämtar om honom blir dom jätte sura. Dom får heller inte själva säga nåt elakt om Mohammed. Så dom har rätta att bli arga. För dom vill inte höra nån skit om sin gud. Redigerat 13 Februari 2006 av Trollungen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Trollungen:Muhammed är ingen Gud,utan en profet. ;) Men som sagt, det är förbjudet att avbilda heliga människor och Gud inom Islam, och man ska respektera det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 ska bara påpeka att muhammed inte är deras gud. han är bara en profet som sägs ha grundat religionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 ska bara påpeka att muhammed inte är deras gud. han är bara en profet som sägs ha grundat religionen Men det är samma sak nästan :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag tycker att dom har helt rätta att bli sura över det. Det skulle vara lika som om nån du tycker om jätte mycket skulle plötsligt bli ritad i en tidning. Och det är massa skitbilder. Jag tror ingen skulle tycka om att nån ritar fula bilder om enns egen mamma eller pappa. Vi har några araber i klassen, och direkt när man nämner Mohammed tittar dom upp. Och om man skämtar om honom blir dom jätte sura. Dom får heller inte själva säga nåt elakt om Mohammed. Så dom har rätta att bli arga. För dom vill inte höra nån skit om sin gud. Jag tyckte du skrev lite som mitt inlägg i början av ditt inlägg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.