Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen
 Dela

Rekommendera inlägg

Mihker,har du inte läst lite här i denna tråd?

Inom Islam är det synd att avbilda heliga personer och Gud.

Men vissa förstår inte det...håller fullständigt med Skåningen,att det kommer ett stort ansvar med yttrandsfriheten..men vissa missbrukar det,då blir det så här..

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

med förintelsen tror jag att dom menar nazist lägrerna under andra världskriget. det var ju inte bara judarna som blev dit förde utan även muslimer. (det borde allafall vara det. annars kanske det finns någon som är muslim som kan rätta mig ifall det är någon annan sorts förintelse)

Redigerat av mu1991
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fusion jag kanske överskattade dig när jag trodde att du skulle förstå att det inte var avbildningen av jesus i sig utan avbildningen av jesus bland homosexuella och som homosexuell som var anledningen till att jag gav just den länken.. bilden som tillhör en utställning som kallas Ecco homo och som ställdes ut för några år sedan ... som av någon anledning svenska kyrkan ville förbjuda. Eftersom homosexualitet enligt kristendomen är en synd och att visa jesus i det sammanhanget ansågs av svenska kyrkan att vara högst kränkande. Men du kanske anser att kristendomens "regler" inte bör följas utan det är endast din egen religion, islam som står över alla andra religioner och lagar

 

 

Din religion är din religion och om det är en synd att avbilda Muhamed inom din religion är du den enda som måste följa den.. och absolut inte jag eller någon annan som inte önskar följa din religion.

 

 

 

Om du nu vill följa Koranens regler varför inte följa dom alla, kvinnor som har varit otrogna mot sina män ska dömmas till döden, muslimer kan inte vara öppet homosexuella, barn som fyllt tio kan gifta sig,

 

Det finns en hel lista som vi idag i ett fritt samhälle aldrig skulle kunna tänka oss att kunna tillåta, det finns en anledning till att vi inte längre har en statskyrka i sverige.. tänk på det

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som suna säger.

 

"Din religion är din religion och om det är en synd att avbilda Muhamed inom din religion är du den enda som måste följa den.. och absolut inte jag eller någon annan som inte önskar följa din religion."

 

Alla religioner skiljer sig från varandra och står inte alltid för samma saker. Så något som ena religionen står för kan vara precis motsatsen till vad den andra religionen står för. Så egentligen kan alla olikheter mellan religionerna anses kränkande för varje religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Danmark rätt att publicera bilder på profeten Muhammed när det är förbjudet inom Islam?

 

Jag är rädd för att du har misstolkat Fusions fråga, jag tror inte han menade att han inte visste det utan att ni skulle tänka på det.

 

Jag tror också Fusion säger samma sak flera gången så att du får in den i huvudet. Du har ju igentligen inte givit ett riktigt svar än.

 

Okej, att bränna hus och ge sig på ambasader är en annan sak, det borde man inte göra.

Men demokratiska beslut och icke-våldsamma beslut är okej som t.ex. bojkottning och demonstrationer (utan våld).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mezox,ja du har rätt...men det ser ut som om Suna inte fattar det...jag vet inte ifall detta är rätt,alltså ifall man bränner hus och sånt..och jag bryr mig inte ens om det...bara att man ska respektera min religon...tycker du att det är rätt att någon går och bränner en kyrka?

Jag har inte heller sagt att någon som är icke Islam ska följa religonen,det är individens sak,men ifall det inte är deras religon,varför bryr dem ens sig..?

Är det så j*vla svårt att förstå?

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Danmark rätt att publicera bilder på profeten Muhammed när det är förbjudet inom Islam?

 

 

Så dum jag måste vara... hur kunde jag misstolkat den här uppenbara meningen.. jag menar det kan ju inte alls vara en fråga om man har en rätt att publicera bilderna i ett demokratiskt samhälle trots att det är förbjudet inom islam.

 

 

Då är det ju tur att du kan förklara för mig.. jag som är så dum att jag inte förstår..

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...