Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen
 Dela

Rekommendera inlägg

Guggo:Du har fel där,muslimer har aldrig på något sätt avbildtat heliga människor såsom Jesus utan det är de kristna som har gjort det.

Ja,Danmark har både pressfrihet och yttrandsfrihet MEN,det finns alltid en gräns...och nu ser det ut som dem har överskridit gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner.

Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut.

Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion.

Men däremot så är Islam mer känsliga där.

Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna.

Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner.

Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut.

Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion.

Men däremot så är Islam mer känsliga där.

Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna.

Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion.

 

Nä jag håller med dig danmark borde nog inte avbilda islams gud, men jag tror inte att någon tidning (eller någon/något annan) kommer göra det misstaget igen efter det här. Redigerat av the_dark_yoda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner.

Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut.

Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion.

Men däremot så är Islam mer känsliga där.

Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna.

Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion.

 

Det förstår man ju,Jyllands-Posten inte behövde rita onödiga karikatyrer av Muhammed,det har du så j*vla rätt i,men det är ju ändå inte Danmark som tryckt dem.

 

the_dark_yoda: Det tror jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow jag blir lika imponerad varje gång jag tittar in för att läsa lite i forumet...

 

 

 

Fusion din motivering att avbildningar av muhamed bör vara förbjudet är alltså en ren tolkning av koranen och bör därmed vara förbjudet för alla? alltså religionstvång...

Och att du sedan anser att mordbrand är ett helt okej svar på bilderna visar bara vilken total respektlöshet du har för andra människor som inte följer din egen religion.. för det är ju det som allt hänger på.. någon har kritiserat din religion och därmed dig som följer den

 

 

Det är min rättighet att avbilda både profeten Muhammed och Gud

 

och med det jesus på en cykel omgiven av homosexuella män och kvinnor i centrala stockholm

http://www.chaplin.ee/eesti/images/ECCE.HOMO.5.jpg

 

 

Intressant är att det enligt koranen är förbjudet "en synd" att vara homosexuell.. men det kanske är en annan fråga

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The_Dark_Yoda:Profeten Muhammed är ingen Gud,men du har rätt,man får varken avbilda honom och Gud och alla heliga människor inom Islam.

 

Suna:Kristna får avbilda heliga människor,det är därför dem gör det med Jesus...men sen gick dem och avbildade profeten Muhammed,gör man inget åt saken kommer dem att fortsätta med det...nu vill dem ha fred,efter vadå,att ha kränkt ungefär 1,2 miljarder muslimer runt om i världen?

 

tHOORd:Det finns alltid en anledning till varför det finns sådana,det här är en anledning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...