Skinnpytte Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag tycker att dom har helt rätta att bli sura över det. Det skulle vara lika som om nån du tycker om jätte mycket skulle plötsligt bli ritad i en tidning. Och det är massa skitbilder. Jag tror ingen skulle tycka om att nån ritar fula bilder om enns egen mamma eller pappa. Vi har några araber i klassen, och direkt när man nämner Mohammed tittar dom upp. Och om man skämtar om honom blir dom jätte sura. Dom får heller inte själva säga nåt elakt om Mohammed. Så dom har rätta att bli arga. För dom vill inte höra nån skit om sin gud. Ja jag vet märkte det nu.Jag kollade inte igenom ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Trollungen: Du är väl inte Islam,eller hur? Man kan aldrig jämför någon med Gud, profeten Muhammed är en profet som är Guds sändebud. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Nej, jag är ingen islam :P Men jag tycker det ändå är fel att göra sånt om nån som dom tror på. Vi jobbar med Islam i skolan så jag borde veta vem Mohammed var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 muslim? "Religion är ett opium för folket" sade Marx. (nej jag är inte kommunist :P ) Man skulle väl kunna kalla det här en snetändning? Nehepp, sånt skulle man tydligen inte skämta om...men jag förstår inte varför dom blir så upprörda...dom driver ju med våran religion och vi sätter inte igång att blanda molotov-cocktails bara för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Hmm *Host* ...hmm *Host*....När har muslimer drivit med er religion UTAN att det har funnits ett anledning? Eller så har det varit för politiska syften.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Pratar du om kristendomen nu? Jag är ju en riktigt hedning (rökelse och blodsoffer och sånt där du vet) och i egenskap av pagan kan jag inte uttala mig om vad vite krist-anhängarna har gjort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 f*n vad naiva människor det finns, helt otroligt att ni kan sitta och sympatisera med fusion. Blir rent ut sagt spyfärdig. Att trycka upp någon nära o kär ("någon som man tycker jätte mycket om") i massa blaskor är överhuvudtaget inte en relevant jämförelse. Dock så driver man ju hyfsat mycket med kungahuset här i Sverige(någons nära&kära) Att avbilda profeten Muhammed är ungefär som att sitta och rita en seriefigur. Ingen vet hur "han" ser ut, och man får gå på hur man själv tycker att "han" ska se ut. Att avbilda någon som lever här/har levt är då inte samma sak, och ni förstår säkert varför. Hur långt ska det behöva gå innan ni slutar sympatisera med dom? Är sympatin lika stor för fundamentalister? Kan ge mig f*n på att om det skulle skjutas danskar nere i Irak så skulle det lik förbannat sitta folk här och ha sympati för det. "ja men dom avbilda ju faktiskt Muhammed, dom får skylla sig själva" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Välkommen till den ambivalenta demokratin :D jag hoppas ingen missade ironin i mina inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) Du sa ju det själv, "Ingen vet hur han såg ut" , och därför ska man inte heller avbilda honom, är du trög? Jämför du en helig man med kungafamiljen? Då är du helt någon annanstans, man ska inte uttnyja yttrandefriheten för allting, det finns gränser också, om du nu visste det.. jag blir förbannat pga att människor som Du vägrar förstå innebörden av yttrandefrihet, gränser och respekt! Redigerat 13 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) Du sa ju det själv, "Ingen vet hur han såg ut" , och därför ska man inte heller avbilda honom, är du trög? Jämför du en helig man med kungafamiljen? Då är du helt någon annanstans, man ska inte uttnyja yttrandefriheten för allting, det finns gränser också, om du nu visste det.. jag blir förbannat pga att människor som Du vägrar förstå innebörden av yttrandefrihet, gränser och respekt! Tror du någon vet hur Kalle Anka såg ut innan man kom på honom? Be någon översätta mitt inlägg åt dig så slipper du misstolka det. Jag jämförde knappast Muhammed med kungafamiljen. Utan att man kunde driva med "nära och kära"" Till slut då, Muhammed är lika helig för mig som en påse skit. Redigerat 13 Februari 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Du behöver inte svar på den här frågan fusion, men hettan i dina inlägg har lett mig att undra hur religiös är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Herregud människa, hur tänker du? Gud har givit dig hjärnan för att tänka. Det där med Kalle Anka kan man definera på olika sätt beronde på personen. Profeten Muhammed har funnits, men Kalle Anka är påhitt... Herregud vad jag undrar hur långt du kommer att komma i livet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.