Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.

isMaNnen

Rekommendera inlägg

Jag tycker att dom har helt rätta att bli sura över det.

Det skulle vara lika som om nån du tycker om jätte mycket skulle plötsligt bli ritad i en tidning. Och det är massa skitbilder. Jag tror ingen skulle tycka om att nån ritar fula bilder om enns egen mamma eller pappa.

Vi har några araber i klassen, och direkt när man nämner Mohammed tittar dom upp. Och om man skämtar om honom blir dom jätte sura.

Dom får heller inte själva säga nåt elakt om Mohammed.

Så dom har rätta att bli arga. För dom vill inte höra nån skit om sin gud.

Ja jag vet märkte det nu.

Jag kollade inte igenom ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

muslim?

"Religion är ett opium för folket" sade Marx. (nej jag är inte kommunist :P )

Man skulle väl kunna kalla det här en snetändning?

Nehepp, sånt skulle man tydligen inte skämta om...men jag förstår inte varför dom blir så upprörda...dom driver ju med våran religion och vi sätter inte igång att blanda molotov-cocktails bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n vad naiva människor det finns, helt otroligt att ni kan sitta och sympatisera med fusion. Blir rent ut sagt spyfärdig.

Att trycka upp någon nära o kär ("någon som man tycker jätte mycket om") i massa blaskor är överhuvudtaget inte en relevant jämförelse. Dock så driver man ju hyfsat mycket med kungahuset här i Sverige(någons nära&kära)

Att avbilda profeten Muhammed är ungefär som att sitta och rita en seriefigur. Ingen vet hur "han" ser ut, och man får gå på hur man själv tycker att "han" ska se ut. Att avbilda någon som lever här/har levt är då inte samma sak, och ni förstår säkert varför.

Hur långt ska det behöva gå innan ni slutar sympatisera med dom? Är sympatin lika stor för fundamentalister? Kan ge mig f*n på att om det skulle skjutas danskar nere i Irak så skulle det lik förbannat sitta folk här och ha sympati för det. "ja men dom avbilda ju faktiskt Muhammed, dom får skylla sig själva"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du sa ju det själv, "Ingen vet hur han såg ut" , och därför ska man inte heller avbilda honom, är du trög?

Jämför du en helig man med kungafamiljen?

Då är du helt någon annanstans, man ska inte uttnyja yttrandefriheten för allting, det finns gränser också, om du nu visste det.. jag blir förbannat pga att människor som Du vägrar förstå innebörden av yttrandefrihet, gränser och respekt!

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du sa ju det själv, "Ingen vet hur han såg ut" , och därför ska man inte heller avbilda honom, är du trög?

Jämför du en helig man med kungafamiljen?

Då är du helt någon annanstans, man ska inte uttnyja yttrandefriheten för allting, det finns gränser också, om du nu visste det.. jag blir förbannat pga att människor som Du vägrar förstå innebörden av yttrandefrihet, gränser och respekt!

Tror du någon vet hur Kalle Anka såg ut innan man kom på honom?

Be någon översätta mitt inlägg åt dig så slipper du misstolka det. Jag jämförde knappast Muhammed med kungafamiljen. Utan att man kunde driva med "nära och kära""

Till slut då, Muhammed är lika helig för mig som en påse skit.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud människa, hur tänker du?

Gud har givit dig hjärnan för att tänka.

Det där med Kalle Anka kan man definera på olika sätt beronde på personen.

Profeten Muhammed har funnits, men Kalle Anka är påhitt... Herregud vad jag undrar hur långt du kommer att komma i livet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...