Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.

isMaNnen

Rekommendera inlägg

Men varför göra det? 

Du kommer att ta alla konsekvenser.

Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken.

"Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? 

PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda"

Det handlar inte om tro det handlar om respekt!

Jag som muslim vill ha den friheten att leva i Danmark och titta i en tidning utan att se en karikatyr på den heliga människa jag tror på.

Ha vilka åsikter du vill om Islam, men låt bli att publicera kränkande bilder.

Hur i hela världen kan du gämnföra Bush med Muhammed?

Bush´s bestämmelser kan påverka Svergie på ett eller annat sätt.

Men däremot så har inte Muhammed gjort Jyllands-posten något ont.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men varför göra det? 

Du kommer att ta alla konsekvenser.

Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken.

"Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? 

PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda"

Bush o Muhammed är lika heliga för mig. Men om du har den friheten, att folk ska avstå från sina rättigheter så lever inte resten av befolkningen i frihet. Då är jag kränkt. Man kan ju undra hur det skulle gå för mig om jag åkte till Irak och krävde mina rättigheter som "kristen" och demokrat, skulle jag få den respekten som du kräver av Danmark då kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

välkommen till det öppna samhället. Du måste acceptera att andra måste få uttrycka sig. Det handlar inte om respekt lr att kränka någon. Du väljer själv om du vill känna dig kränkt eller inte. Allt det ni påstår är patetiskt, det visar hur svaga ni är. De som ritade karikatyrerna behöver inte ha menat nått elakt (det vet jag ioff inte, men det är oväsentligt), det kan ha handlat om humor till exempel. Ni får fane mig tåla lite. Men ok, säg att det kanske var onödigt att publicera bilderna, jag kan förstå om det blir arga miner i kanske Danmark. Men att folk över hela världen ska reagera och tända eld på ambasader i fane mig riktigt patetiskt, det får bara eran religion att framstå som svag. De som inte kan tolerera detta måste fane mig lära sig leva civiliserat i ett civiliserat samhälle.

Redigerat av RaMiuS
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Populärt ämne det här, ser att fem personer skriver samtidigt som jag. Ett bra tecken på vad en demokrati åstadkommer, disskussion. får man inte uttrycka sin åsikt oralt (ja, det ordet kan ha en annan mening en just den sexuella) kanske man gör det på ett annat sätt. Och det är då sånt här händer. Nu säger jag inte att det som Jyllands-Posten gjorde var dåligt, tvärtom anser jag att det var på tiden att pröva våra muslimska grannar för att se om de klarade av det som vilken civiliserad människa som helst ska klara av, att bli driven med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Populärt ämne det här, ser att fem personer skriver samtidigt som jag. Ett bra tecken på vad en demokrati åstadkommer, disskussion. får man inte uttrycka sin åsikt oralt (ja, det ordet kan ha en annan mening en just den sexuella) kanske man gör det på ett annat sätt. Och det är då sånt här händer. Nu säger jag inte att det som Jyllands-Posten gjorde var dåligt, tvärtom anser jag att det var på tiden att pröva våra muslimska grannar för att se om de klarade av det som vilken civiliserad människa som helst ska klara av, att bli driven med.

Bra sagt, Demokratin är våran religion och det absolut HELIGASTE för många av oss är just tryckfrihetslagen. Det är liksom det som mycket av vårat samhälle bygger på. Utan de, skulle vi leva under förtryck och säkert bli mycket mer kränkta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak undrar jag...  ni som är muslimer här följer ni Shari'ah?

jo jag tänkte eftersom det är dom lagar som är grundade av Muhammeds egna ord och finns att läsa i bland annat Koranen, Hadith och Sunnahn.

Fusion det vore trevligt om du svarade.

Ja, jag följer den... varför frågade du?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak undrar jag...  ni som är muslimer här följer ni Shari'ah?

jo jag tänkte eftersom det är dom lagar som är grundade av Muhammeds egna ord och finns att läsa i bland annat Koranen, Hadith och Sunnahn.

Fusion det vore trevligt om du svarade.

Så du är för dödsstraff för otrohet, amputering av kroppsdelar vid stöld, förtryck av kvinnor och omskärelse av småbarn?

Det finns mer och mindre rättsliga lagar i Shari'ah, en del saker är av rättslig karaktär, andra är rättesnören för hur man skall leva. Här följer några exempel på lagar av mer rättslig karaktär.

En mördare måste dödas på samma sätt han mördade. Mördaren kan friställas om de berörda familjerna enas om en ekonomisk ersättning för mordet.

En tjuvs hand måste huggas av.

En man kan endast ha fyra fruar vid ett och samma tillfälle. En man får endast ha så många fruar att han kan försörja dem med värdighet, annars skall han ställas inför rätta.

Man kan inte ha två äkta systrar till fru vid ett och samma tillfälle.

En man bör betala en större mängd pengar eller varor som brudgåva till bruden i samband med giftermål (Nikkah). Mannen kan inte ta tillbaka gåvan.

Om en man anklagar sin fru för otrogenhet och misslyckas med att bevisa detta skall han straffas i domstol.

För att en kvinna skall kunna ställa sin äkta hälft inför rätta för otrohet så måste hon ha fyra vittnen.

En kvinna som befinns skyldig till otrohet stenas till döds.

Människor som lämnar islam ska dömas till döden.

Enligt shari'ah-lagen får en kvinna inte vistas på offentlig plats om hon inte åtföljs av en manlig släkting.

Tillämpningen av sharia växlar från olika länder. Avhuggandet av en tjuvs händer finns grundat i koranen och görs exempelvis med svärd. Stening innebär att en kvinna ställs ned i en gropp eller grävs ned till midjan så att hon inte kan röra sig. Därefter kastas stenar på henne tills hon dör. Avrättning av män i Iran sker främst genom hängning medan Saudi Arabien tillämpar halshuggning. Problemet med halshuggning har alltid varit, förståeligt nog, att den dömde vill dra ihop halsen. När halshuggning tillämpades i Europa brukade den dömdes kropp läggas så att halsen var oskyddad, t.ex. i en giljoutin över en stock. Så sker inte i Saudi Arabien. För att kunna göra ett rent hugg brukar halshuggning i Saudi Arabien involvera ett knivhugg i ryggen. Någon sticker den dömde i ryggen så att denne ryggar till, skjuter ut halsen och därpå faller omedelbart svärdet på den dömdes hals.

Om en gift kvinna i iran blir våldtagen räknas det som att hon har varit otrogen och döms enligt Shari'ah till döden

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda bra jag kunde se i allt det där var möjligtvis att en mördare ska dö på samma sätt som sitt offer. Men inte ens det är speciellt bra, massa oskyldiga kommer dö i onödan.

det blir helt fel om en mördare ska dö. Vem ska döda han då, han som dödar han som har mördat måste ju också dö då, på samma sätt som han dödade den innan, och då skall någon döda honom etc. Blir bara en ond cirkel, ingen är berättigad till att mörda någon.;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...