The Balrog Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Skulle jag göra upplopp mot Monty Python bara för att de driver med Jesus korsfästelse i Life of BRian? nej.. men det e lite surt..att driva med kristendomens profets pinfulla död! Där vare minsann inga kristna upplopp, men nör man gör nått mot muslimerna ja dåblire fart på världen det ska brännas hit och bombas dit! LÄGG AV! chilla! muslimerna gör inte ett dugg för att världen ska bli fredlig! de handlar inte med förstånd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 nej, muslimerna gör allt värre. de vill inte ha fred, de vill ha krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 inga kristna tar ju allvarligt om man skulle rita en bild på jesus. jag tror även att muslimerna villl ha fred Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 (redigerat) Men varför göra det? Du kommer att ta alla konsekvenser. Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken. "Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda" För f*n! blir du kränkt av att inte få kränka någon!!!??? Blir du kränkt om du inte har den friheten att kränka 1 miljard människor?? Och förresten hur i hela världen kan du tycka att bush är helig? Tyck om han hur mycket du vill. Ska du jämnföra Al-qaida och andra teroristgrupper med det danska folket? Al-qaida är skit på skorna. Danska folket har sina rättigheter, det är inte deras fel, det är jyllandsposten. Ska du på samma sätt kräva rättigheter från ett land med krig och från en massa terorister som från Danmark. Redigerat 16 Februari 2006 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Men varför göra det? Du kommer att ta alla konsekvenser. Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken. "Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda" Är du tappad bakom en mulltoa eller? Nej jag blir inte kränkt av att inte få "kränka" 1 miljard människor. Jag blir kränkt av att inte ha mina rättigheter, förstår du?. Jag anser inte att man kränker någon genom att avbilda Muhammed!. Nej jag gillar inte Bush, du kanske inte förstod att varken Bush eller Muhammed är heliga för mig. Det var en jämförelse, att jag knappast skulle kunna kräva den respekten likaså så tycker jag inte att du eller någon annan ska kunna kräva respekt genom att folk ska avstå från sina rättigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Men varför göra det? Du kommer att ta alla konsekvenser. Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken. "Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda" Är det avstå från sina rättighter att låta bli att kränka en miljard männi´skor.Är du själv tappad bakom en mulltoa. Du tycker det är jyllandspostens rättighet att kränka 1 miljard människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 (redigerat) Ni som känner er kränkta skulle nu kunna förklara varför ni känner er kränkta? Är det för att det är Muhamed som är på bild eller är det något annat? är det alla bilder som publicerades eller är det bara några av dom? isåfall vilka av dom Redigerat 16 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 (redigerat) (Long time no see, suna. Årtionden sedan man såg dig här.) Men varför gå över något sådant barnsligt som en tecknad figur om en person? Humor vafan. Och respekt? Kan man verkligen respektera sådana människor som gör sådant här efter sådana bilder? Vandilisera byggnader och gå till attack mot den svenska ambassaden. Om de blir sura för något sådant här tänk vad de skulle bli ännu surare om någon annan gjorde något värre. Nu var det ju bara bilder på en profet som även är död och ja. Vad mer kan man säga. Vidskepliga människor tycker jag. Redigerat 16 Februari 2006 av Rowyn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Vet inte ett skit om religon sry. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Men varför göra det? Du kommer att ta alla konsekvenser. Som Fusion har sagt 4 gânger och du fattar ändâ inte logiken. "Varför blanda sig i en religion som man själv inte har"? PS, jag vet inte om det är felstavat vid "blanda" Jag anser inte att jyllandsposten har gjort något som helst fel. Jag hoppas verlkigen inte att alla muslimer känner sig kränkta, jag vil tro att många har skrattat åt bilderna istället. Och JA att inte ha möjligheten att avbilda Muhammed är på ett eller annat sett att avstå från sina rättigheter, hur än du vrider o vänder på det. Varför ska jag vara tvungen att följa koranens "regler"? Om du tror på att det förbjudet att avbilda Muhammed så får du göra det. Jag tror inte på att det är förbjudet och därför får jag avbilda han hur mycket jag vill. Som folk säger HUMOR! Ta bilderna med en nypa salt, humor utspelar sig i många fall på andras bekostnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Jag förstår inte riktigt vad ni pratar om, men jag tycker att det är rätt att avbilda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Om man inte får "blanda sig i" andras religioner skulle utvecklingen inom den stå still. Sådant här som publiceringen av bilderna kan på sikt medföra en vilja att demokratisera samhället bland människorna. I början kan de nog vara ganska upprörda, men de kommer nog också inse hur trevligt det skulle vara att bo i ett land där regimen inte lägger sig i vad tidningarna publicera och att ha rättigheten att rita vad man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.