Gäst Soffan Skrivet 16 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Som Salzalada sa. Ta dig en skön dusch på morgonen. Det får dig att bli lite piggare i alla fall. Eller att du gör lite morgon gympa? Armhävningar eller att du tar cykeln, om det är vår/sommar då, och ta dig en cykeltur om du nu inte cyklar till skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 16 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 (redigerat) Nja, 2 mil till skolan så cykla dit kan bli jobbigt. Om man ska ta en "cykeltur" på morgonen innan skolan behöver man nog gå upp ca. 06.00 och då är det mörkt även på sommaren. Om vi säger så här: Jag går upp ur sängen ca. 07.05 och beger mej till skolan ca 07.35, vad hinner man göra på den tiden ? Träna lite går väl men jag skulle testa lite imorse men jag tänkte - orka träna, är dödstrött och vill bara lägga mej i sängen igen. Redigerat 16 Februari 2006 av outside enemy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 17 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 Om du går upp tidigare hinner du göra fler saker :rolleyes:. Inget konstigt med det. Men för att orka upp tidigare måste du gå och lägga dig tidigare. Det är bara att kämpa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 17 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 (redigerat) Nu när mamma doktorerar och jobbar hemma i stort sett varje dag så är det inga problem. Hon väcker nog minst 4-5 gånger mellan 07.40 och 08.10... :) Sen går jag upp, slänger på mig kläderna, borstar tänderna, packar väskan och drar. B) Men innan har det varit ett problem. Tack, mamma. Redigerat 17 Februari 2006 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 ska vara i skolan 8 och sen är det hur mörkt som helst ibland man håller på att somna på vägen :zzz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 Ställ väckarklockan någonstans där du inte når den från sängen så att man måste gå upp för att stäng a av den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 jag sover på bussen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gun Guy Skrivet 1 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2006 Jag läger mig 23:30 och vaknar när skolan börgat och sen orkar jag inte gå up det är ett stort problem. Sån tur är min fröken förstående men hon säger att om jag fortsäter missa första lektionen så kanske jag får gå om. :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 1 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2006 (redigerat) När jag vaknar brukar jag alltid ställa fram väckarklockan 10 minuter och sova vidare... Sedan när väckarklockan ringer igen så flyger man upp ur sängen. Redigerat 1 Mars 2006 av Petey Piranha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
1-an Skrivet 10 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2006 "spanka" dig själv på käften så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 10 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2006 Jag snozzar alltid i en halvtimma varje morgon med fem minuters mellanrum. Det är nog därför som batterierna i min klocka tar slut så snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 10 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2006 Jag har också lite problem med det där. Inte så stort men. Jag går och lägge mig mellan 22.00-01.30. Det är olika från dag till dag och ska upp ca 07.10 för att hinna äta och lite annat och sedan gå till bussen som går 08.20. Jag är inte morgontrött i vanliga fall men nu så brukar jag ligga och (snozza) 2*9 rigningar. Som tack föra att jag sover för lite så är jag blå under ögonen. Det försvinner nästan helt när jag sover ut lite ordentligt en natt. Jag ger samma råd som nesseN. Gå och lägg dig lite tidigare varje dag under någon vecka så ska det nog gå. Ta 5 minuter i taget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.