isMaNnen Skrivet 17 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 (redigerat) Jag vill ha ett program så att man kan göra 1D spel.. För dem är mycket roligare än dem flesta 3D spel.. hahah.. xD Men vet nån nått program som man kan göra 1d spel i? vill inte ha gamemaker ir rpg maker xp.. *Har anmält min andra om 3D spel att den ska låsas* Redigerat 17 Februari 2006 av Mellan_mjölken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 17 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 det är väl dom mest aktuella, det är nog svårt att hitta andra. Jag antar att du menar 2D när du säger 1D för det vore väldigt svårt att göra något i en dimension. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 17 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 Men alltså så som de e typ i dem första zelda spelen! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 17 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2006 Det är omöjligt med bara en dimension. 1=höjd. 2=sidor. 3=djup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 18 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 (redigerat) Men jag menar så som dem första zelda spelen!! om du läser min förra post... Redigerat 18 Februari 2006 av Mellan_mjölken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 Men jag menar så som dem första zelda spelen!! om du läser min förra post... Det är 2d ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 18 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 finns la typ inga 1D spel isånafall var det dom med typ en pixel i sekunden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 18 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 Sluta tjafsa om 1D nu. Det hör inte hit. Försök att hjälpa istället för att bara påpeka fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Gamemaker och rpg-maker är de lättaste (något för dig :P) programmen att göra 2d spel i. Sen har vi ju c++, java osv, men det är nog lite för avancerat för dig med tanke på att du trodde det var möjligt att göra 1d spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Som Omega99 säger, så är det bästa nog RPGmaker. Då kan du göra spel precis som de tidiga FF-spelen, fast om du gör ett Zelda-spel, så blir det nog turnbased. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 19 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 ta dig i ******* omega99... Jag har ffs hållt på med 3D.. Men de e skojigare med 2D spel tycker jag. (egen gjorda) Men jag har börjat använda gamemaker, har gjort så man kan slå osv utan nån tutorial och så man kan röra sig HELT utan tutorials!! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Detta subforum handlar om Grafik & Programmering. Att göra spel i RGP maker eller i Game maker, är inte programmering så fattar inte varför folk skapar sånna trådar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.