Megaklumpen Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 ja fick då 103 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Mitt problem vara att jag blev uttråkad och därför orkade jag inte göra klart hela testet själv. Efter ungefär 26 frågor så började jag trycka på slumpmässigt valda knappar. ... Då fick jag 102 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 121 Vet inte..ska man va nöjd eller? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AgiLitY Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Mitt problem vara att jag blev uttråkad och därför orkade jag inte göra klart hela testet själv. Efter ungefär 26 frågor så började jag trycka på slumpmässigt valda knappar. ... Då fick jag 102 Jag gjorde precis likadant fast jag fick 104 :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Min IQ är 106. Man har samma IQ hela livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 På ett ungefär. Vi hade en ganska lång diskussion i chatten precis. Din IQ-Kvot spelar inte någon roll på din ålder. Men ditt sätt att tänka spelar roll på din ålder. "Intelligenskvot (IQ) är ett mått på hur bra man är på att lösa intelligenstest och är relativt andra människor i samma ålderskategori (och oftast samma kön). Värdet av måttet kan diskuteras men klart är att människor som är duktiga på att lösa intelligenstest ofta har höga värden." Det var ju det jag menade, fast jag sa det inte rent öppet. Ju äldre man blir, desto fler saker upplever man. Om man upplever ett matematiskt problem i vardagen och misslyckas med att lösa det, så kanske man ber om hjälp. Och så får man hjälp, man får förklarat för sig hur man ska tänka och hur man ska göra. Så nästa gång man stöter på ett liknande problem så vet man ju hur man ska göra, alltså spelar ju åldern visst roll. Man utvecklar sin IQ och olika tankesätt ju fler saker man ser och upplever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Körde bara till 20 och sen tryckte jag bara på utan att tänka och fick 87. Sen gjorde jag igen och tryckte bara på, då fick jag 87 igen ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 104 chansade på alla efter 22. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 (redigerat) Är 12 år (snart 13 och har 109 iq. Jag tror då att man kan förbättra sin iq. Träna sitt sinne för mönster osv. Min iq är högre jämfört med förra året :P Föresten, iq räknas på en spridning av 15 inte 24 som jag tror vissa räknar med. Redigerat 20 Februari 2006 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 (redigerat) Jag är 12 och fick 127 Redigerat 13 April 2006 av Lucas16 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Jag tycker att IQ är mycket överskattat och missförstått. Genom att människor tror att om man har hög IQ så är man smart osv. Lev livet utan att vara i Mensa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Asså, IQ:n förändras inte under livet. Men man kan som Jewes007 sa klara mattematiska problem bättre med mer kunskap om det, och det kan också verka som om man förbättrar sin IQ, men IQ:n kan man ju också säga är hur bra inlärningsförmåga man har. Förresten så fick jag 130 :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.