Hoppa till innehåll

Vad Är Viktigast I En Film?


Dretskit
 Dela

Vad är vikigast i en film anser du?  

82 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det viktigaste i filmen är ju dens handling utan någon bra handling så blir det ingen vidare intressant/läskig/rolig/spännande film att kolla på. Sedan kommer skådespelarinsatserna även om en film har en bra handling så måste skådespelarna göra ett bra jobb för att filmen ska bli hyllad. För att överhuvudtaget få alla de här bitarna krävs att en bra regissör som Steven Spielberg. Det som inte alls spelar någon större roll är ju längden. En bra film som håller dessa mått är Gladiator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är tvungen att rösta Annat.

 

En film som har bra story men är dåligt gjord är ofta mkt sämre än en snyggt filmad Hollywood-film med dålig story. Tyvärr är det så. :P

 

Sen är det en fördel om skådespelarna är bra, men tyvärr är det inte så mkt skådespeleri i filmer. Det är mest datagjort, och när det väl är skådespelande så är det väldigt små scener som är rent skådespelande.

 

Jag hatar dåliga slut. Om du t ex ser på en film lite senare på kvällen som har ett bra slut, kan jag ofta ligga och tänka på slutet hela kvällen. Sluten skall vara bra.

 

Och självklart ska den inte vara för kort, så man inte hinner med allting som behöver vara med för att den ska bli bra. Men inte för lång så den blir dryg.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är tvungen att rösta Annat.

 

En film som har bra story men är dåligt gjord är ofta mkt sämre än en snyggt filmad Hollywood-film med dålig story. Tyvärr är det så. :P

 

Sen är det en fördel om skådespelarna är bra, men tyvärr är det inte så mkt skådespeleri i filmer. Det är mest datagjort, och när det väl är skådespelande så är det väldigt små scener som är rent skådespelande.

 

Jag hatar dåliga slut. Om du t ex ser på en film lite senare på kvällen som har ett bra slut, kan jag ofta ligga och tänka på slutet hela kvällen. Sluten skall vara bra.

 

Och självklart ska den inte vara för kort, så man inte hinner med allting som behöver vara med för att den ska bli bra. Men inte för lång så den blir dryg.

 

Sluten är så klart också en viktig del i filmer men om inte handlingen och skådespeleriet är bra i en film kollar jag för det mesta inte färdigt på den. Skådespeleriet behöver inte alltid vara viktigt om det är en animerad film, som Toy Story. Det är mycket skådespeleri i en del genrer som komedi. Men jag kan hålla med om att i många filmer så är det mycket datagjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...