Simple Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 Har invånarna i ert område/skola/statsdel konstiga "traditioner" eller vanor? Hos oss eggar man (kastar egg på) de som fyller år (jag tänker på några tvilingar som blev "eggadde" :lol: ). Ja o mina kompisar har också den traditionen, fast vi eggar andra när de är nån av oss som fyller år. Ja kom just att tänka på en sak...... De e snart min födelse dag..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 Vi kastar ochså ägg ibland men det är bara på väggarna eller något, vi kastar inte på födelsdagsbarn som ni gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 I min förra skola var det Nautanen loppet. Man skulle åka från Nautanen(ett område nån mil utanför byn) till skolan. Sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 Nej. Jag gillar inte traditioner. Jag skapar dom själv. Under mitt första år skapade jag traditionen att moona för alla bipaserande på sommaravslutningen. Dock var det bara jag som gjorde det under det året. Förra året gjorde jag + alla dåvarande nior det. Härligt värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 Att på avslutningsdagen av terminen så ska skolbussen åka ett extravarv i rondellen. Lite bonnigt men så har det vart i 20 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 Just nu kommer jag inte på nåt... Eller jo! Gräva i tapetklister och ris efter mynt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 Vi har nog några.... Lussefest. En härlig tradition där eleverna partajar med folkdräkter på sig, dansar hambo och polka. Lärarmiddag. I slutet av 3an och 9an har elvernna middag med sina lärare. Vår sång. i Maj så har vi vårsång. kören sjunger och rektorn pratar. Halmhattar. sista terminen får 3:orna går runt med halmhattar, som är smyckade med någon fyndig kommentar. Rektorn och klockan. Varje morgon står rektorn under klockan i trapphuset och hälsar på eleverna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 (redigerat) Vi har inte någon .. Redigerat 28 Februari 2006 av Dr.cheat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.