Hoppa till innehåll

Framtiden


Gäst Destiny
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Keyser_Soze

Att inte länder tänker på religioner så mycket som idag. Det leder till kaos bara.

 

Om en tidsmaskin skulle finnas skulle jag smita mig in i den och resa till 4000 talet.

 

Undrar hur fuska.se ser ut då -.-

 

ehmm...om du skulle åka så långt fram i tiden så skulle kanske hela jorden varit utplånad..så du skulle typ dö innom några sekunder..det kanske inte var en sån bra idé.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst Miglot af eraon

Beror på hur långt in i framtiden.. Men om 50år kommer vi ha biobränsle bilar ingen kommer ha råd med bensin eller bil för den delen miljö skatten kommer att gå upp småföretagarna kommer att fortfarande tjäna mindre än renhållnings arbetare. det kommer inte att finnas lika många kristna många har dött i bomb attentat sverige kommer att stå naturalt fortfarande i World war 3. Teknologinn kommer inte vara så annulunda bara mycket billigare.

*1T.e.x de där Inteligens glasögonen som finns de som har GPS, inraröd, Söksystem med stor data bank. Judarna kommer fortfarande vänta på jesus och dommedags profeterna börjar ge upp när de ser all rymd forskning mars kommer förmodligen vara ett forsknings labb man kommer att skicka bemmanade raketer längre bort.

 

 

1.Jag får förklara nog grannare. Det är några glas ögon som liknar såna i Agent filmer bara det att de är riktiga. man kan titta på en byggnar och så kommer det upp info om den i en ruta bredvid. detta finns redan de har bara inte fått ihop det till en liten och behändig makapär. Med andra ord gust nu moste man bara en dator med sig. Men det kommer. Vänta bara...

 

Angående spelen orkar jag inte förklara men man är inne i en boll och styr en avanserad eye toy.

 

Orkar inte skriva mer.

Redigerat av Miglot af eraon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

jag lånar en gammal tråd (i och med ett skolarbete) istället för att starta en sprillans ny.

 

1. vad tror ni kommer hända i framtiden?

2. tror ni att det kommer bli vanligt med robotar som utför vardagssysslor (enklare arbeten m.m).

3. hur lång tid tror ni det tar innan man inte ens kan se skillnaden mellan robotar o riktiga människor?

 

i dessa klipp så verkar det iaf som att utvecklingen har gått snabbt framåt,

o sen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. vad tror ni kommer hända i framtiden?

2. tror ni att det kommer bli vanligt med robotar som utför vardagssysslor (enklare arbeten m.m).

3. hur lång tid tror ni det tar innan man inte ens kan se skillnaden mellan robotar o riktiga människor?

1: Vi kommer få flygande skateboards och självknytande skor år 2015, det var det i alla fall i Back to the Future.

2: Jag tror det inte kommer bli så vanligt, men det kommer hända.

3: Tills man inte kan se någon skillnad alls skulle jag tro ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag lånar en gammal tråd (i och med ett skolarbete) istället för att starta en sprillans ny.

 

1. vad tror ni kommer hända i framtiden?

2. tror ni att det kommer bli vanligt med robotar som utför vardagssysslor (enklare arbeten m.m).

3. hur lång tid tror ni det tar innan man inte ens kan se skillnaden mellan robotar o riktiga människor?

Svarar på tvåan.

 

Ja, men inte två ben, två armar och pratar enstaka ord i taget, utan mer sånt som folk snackade på Discovery om.

Då hade dom en "robot" i huset, som kunde ploppa upp på TV-skärmen och kunde göra inköpslistor osv.

 

Det är så mycket att förklara, men det var som ett självförsörjande hus som det snackades om i Debatt-forumet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...