ChipZ Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Varför kan man inte ladda upp avatarer i vissa format? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 (redigerat) Vissa format tar större plats än andra. Dom formaten du får bättre bildkvalité tar större plats och kanske därför inte går att ladda upp. Annars kan du t.ex inte ladda upp avatarer i flash (.swf) eftersom det skulle förstöra mycket och blivit väldigt störande. Jag vet inte riktigt vad du syftar på, om det är att dom tar för stor plats eller att filformatet inte går att ladda upp. Redigerat 17 Mars 2006 av woicer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 17 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 (redigerat) Vissa format tar större plats än andra. Dom formaten du får bättre bildkvalité tar större plats och kanske därför inte går att ladda upp. Annars kan du t.ex inte ladda upp avatarer i flash (.swf) eftersom det skulle förstöra mycket och blivit väldigt störande. Jag vet inte riktigt vad du syftar på, om det är att dom tar för stor plats eller att filformatet inte går att ladda upp. Jag menar att filformatet inte går att ladda upp. när man ska ladda upp en avatar så står det: De följande filtyperna är tillåtna: gif,jpeg,jpg,png Redigerat 17 Mars 2006 av Lucas16 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Ja, man kan ju bara ladda upp i: gif,jpeg,jpg,png format. Det är inte tillåtet med annat. Funkar det inte med det så är den kanske för stor i pixlar eller i kb. Funkar det inte då, så hör av dig till admin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 anlednignen till att man inte kan ladda upp avatarer i fler format är att gif, jpeg, jpg, png är de enda format som i princip alla webbläsare kan visa direkt på en hemsida. högerklicka på din fil, ta Egenskaper och kolla så att det är en fil av rätt typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selerz Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2006 JPEG, brukar jag spara i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2006 Jpeg blir Jpg för mig. Men spara i ett annat format då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Jpeg blir Jpg för mig. Men spara i ett annat format då. Vill du spara som jpeg så måste du också skriva ".jpeg" efter namnet annars blir det jpg . ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Jag tog .gif förut men när jag började använda photoshop så var jag tvungen att använda Jpeg eller JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 20 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 oki då fattar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 man kan ladda upp dom vanligaste typerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.