Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Tycker att Folkpartiet eller Moderaterna ska vinna, men de behöver väl inte ändra i skolan, de e bra som de e. Ingen bryr sig ju vad man har för betyg i åttan, så ingen bryr sig väl om vad man skulle ha i sexan heller.

 

Kanske låter lite rasistisk, men många finnar och araber lever på socialbidrag och skaffar mer ungar så de får ännu mer bidrag. Och sen kommer ungarna o förstör, och när man säger nåt om de så e man tydligen rasist. Och var femte invandrare sitter i fängelse, undrar vad de kostar per år.

 

 

De borde finnas ett parti som begränsar onödiga ämen i skolan t.ex. musik, bild, historia, religion, svenska, b-språk och biologi. Och man kanske skulle ta bort sjuka grejer i idrotten, ha de riktiga sporterna lite mer istället. Och det skulle vara skönt med längre sommarlov, typ mellan 1 maj till kanske mitten av september. Men de kommer nog inget parti inom 100 år lägga fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du är väldigt bortskämd du. Tänk om man vill utbilda till till vetenskapsman, forskare. Man måste kunna biologi.

Historia, Bild, religion är onödigt tycker jag med. Musik behövs om man vill bli en artist eller något.

Ander, är du sur på att det är fullt i fängelset på grund av invandring så ska du rösta på Sverigedemokraterna.

Men där jag bor så är det också många Svenskar som lever på bidrag också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag kluven...

 

Piratpartiet har jag tänkt att rösta på...men deras valmanifest släpps inte förrän på måndag...

----------------------------------------------------

Om jag inte gillar dem röstar jag på Sverigedemokraterna.

Jag är inte rasist eller nazist...

Jag gillar bara inte hur sveriges regering hanterar invandringen...för just nu är vi i princip det lättaste landet att komma in i HELA Europa...

 

Dessutom klumpas många invandrare ihop i förorter vilket gör att det skapas små "invandrarländer" inom sverige. Om ni tänker på att USA har ett chinatown...jag var i södertälje nyligen....förr var det ett helsvenskt område...nu var det BARA invandrare där...det är som ett litet "Turktälje" om ni tillåter lite generalisering...för den första hälsningen jag bjöds på var "Svenne!".

 

Gick ut en sväng på balkongen och hörde endast en massa challamaschalallaa lcal...ja, ett främmande språk som antingen tillhör turkiet, bosnien eller liknande språk.

OCH DET ÄR FEL PÅ ALLA SÄTT OCH VIS!

Invandrare måste spridas ut bland de äkta svenskarna och lära sig sederna, språken osv... Annars kommer de aldrig känna att de riktigt passar in...dessutom blir det svårare för dem att skaffa jobb när de inte lär sig flytande svenska, vilket är omöjligt då de inte bor i närheten av svenskar.

 

Där tycker jag att Sverigedemokraterna har rätt...STOPPA invandringen TILLS vi har fått reda på den invandring vi redan har!

OCH Kör ut de som inte har rätt att vara här (vilket är många)...för de kostar oss i skatt.

 

Svenska regeringen gillar att hjälpa andra länder (notera att jag sa regeringen), men de personer jag känner vill mycket hellre hjälpa SVERIGE innan de hjälper andra länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gissa varför utlänningarna är på typ ställen som Rinkeby bara. De flesta trivs inte hos några svennar eftersom de blir också förtryckta. Fanns positiva grejer om att det inte kan flytande Svenska när de jobbar. Och alla har rätt till och prata sitt eget språk om man vill. Och när jag hör dig skriva det så klassar du bara turkar/araber som invandrare och inte finnar, dansker, engelsmän som invandrare för dem är det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du hör bara det du vill höra.

 

Jag tog turkexemplet eftersom jag besökte just Södertälje...

 

Och jag sa dessutom att jag generaliserade...för de enda jag hörde var något muslimliknande språk....när de talade "svenska" var det rinkebysvenska.

.....

 

 

Du läser bara inte nogrannt nog...det är lugnt...det gjorde inte jag heller när jag var yngre.

 

 

Jag skyller dessutom ingenting på invandrarna...det är regeringens fel.

Det är deras ansvar att dela upp dem.

 

Har många invandrarkompisar där jag bor...norra sverige...och alla snackar REN svenska, kan i princip allt om sverige osv...

 

MEN när man besöker förorterna i sthlms-trakterna är det andra takter...oavsett vilket land de kommer ifrån.

 

Klart man får tala vilket språk man vill...men vill man klara sig bra i sverige rekommenderas SVENSKA!

 

[EDIT: Norskar, Danskar, Finnar räknas inte på samma sätt...vi hör i princip till samma kultur. Det finns rötägg där också, men mindre. De har MYCKET lättare att anpassa sig. ]

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte så noga varför jag röstat på vänsterpartiet, kanske e de nån kompis som påverkat mig? inte e de mina föräldrar iaf. dom snackar nästan aldrig politik

 

Jag tycker det skulle va kul med lite förändring, sossarna har vunnit varenda val i princip hela mitt liv, och vafan har jag för nytta av att han Göran ger bort pengar till pensionärer?... Och moderaterna ser inte heller ut att vara på rätt väg.

Miljöpartiet hade också kunnat vara något att rösta på men dom kommer nog att bli stora nån gång i framtiden när jorden håller på att gå under... XD (vi har heller inte så mycket utlänningsproblem där jag bor)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Socialdemokraterna [ 25 ] [26.88%]

Moderaterna [ 24 ] [25.81%]

Folkpartiet [ 4 ] [4.30%]

Vänsterpartiet [ 4 ] [4.30%]

Miljöpartiet [ 6 ] [6.45%]

Centerpartiet [ 2 ] [2.15%]

Kristdemokraterna [ 3 ] [3.23%]

Sverigedemokraterna [ 5 ] [5.38%]

Annat [ 20 ] [21.51%]

 

 

En del höger finns det allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aha va bra :P

men ärligt talat vet jag inte vad jag ska rösta på centern var bra tills de kom upp med det där arbetsförslaget

Redigerat av Yantra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige partiet, följt av Miljö partiet ;)

Som sagt, jag är trött på att bli retad i mitt eget land, för att jag är svensk.

Och jag är även trött på att folk förstör världen med massor av utsläpp.

Redigerat av MascarPone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du hör bara det du vill höra.

 

Jag tog turkexemplet eftersom jag besökte just Södertälje...

 

Och jag sa dessutom att jag generaliserade...för de enda jag hörde var något muslimliknande språk....när de talade "svenska" var det rinkebysvenska.

.....

 

 

Du läser bara inte nogrannt nog...det är lugnt...det gjorde inte jag heller när jag var yngre.

 

 

Jag skyller dessutom ingenting på invandrarna...det är regeringens fel.

Det är deras ansvar att dela upp dem.

 

Har många invandrarkompisar där jag bor...norra sverige...och alla snackar REN svenska, kan i princip allt om sverige osv...

 

MEN när man besöker förorterna i sthlms-trakterna är det andra takter...oavsett vilket land de kommer ifrån.

 

Klart man får tala vilket språk man vill...men vill man klara sig bra i sverige rekommenderas SVENSKA!

 

[EDIT: Norskar, Danskar, Finnar räknas inte på samma sätt...vi hör i princip till samma kultur. Det finns rötägg där också, men mindre. De har MYCKET lättare att anpassa sig. ]

 

Mm tror att jag är utlänning så gillar jag inte folk som har bott här i Sverige i 5:år och inte försökt lära sig hej ens. Så du har en poäng där.

Det kommer införas skoluniformer till skolan om vänstern vinner. Jag tycker det är dåligt, alla ska få ta på sig vad de vill.

Vinner Miljöpartiet så kommer de ta bort läxorna och göra 1timme mer på skolan ungefär.

Jag tror på att moderaterna vet vad dem gör bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...