Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

En röst på Sverigedemokraterna är en bortkastad röst. De kommer inte in i riksdagen och även om de skulle göra det, kommer ingen av de etablerade partierna att samarbeta med dem. Det gäller även alla andra extremistiska partier. Det är också bortkastat att rösta på någon av de andra småpartierna, eftersom det är föga troligt att de skulle kunna uppnå 4-procentsgränsen. Det enda nya partiet som i dagsläget skulle kunna komma in är sjukvårdspartiet (med världens tråkigaste valmanifest), eftersom de kan mycket väl få 12 procent av rösterna här i Norrbotten.

Alliansens förslag på sänkta drivmedelsskatter är bortkastat när de samtidigt vill fördubbla trafikförsäkringen. Dessutom är förslaget på kommunalt vårdnadsbidrag en kvinnofälla. I Finland har man ett dylikt vårdnadsbidrag och det är praktiskt taget bara kvinnor som tar ut det. Då måste det kvoteras så att kvinnan och mannen måste dela på bidraget så att den ena är hemma halva tiden och den andra resten, för vad är det för jämställdhet att kvinnorna stannar hemma med barnen när männen arbetar? Då återvänder vi ju till ett system som fanns innan barnomsorgen var utbyggd.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kristdemokraterna har inget emot religion, i något slag, vad jag vet.

Det är sverige partiet. som är det.

 

Men vill dem inte förbjuda alla religösa skolor och religösa byggnader som inte tillhör kristendomen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Amen då vet jag det. Tack. Och vad står dem för då -.-?

 

xD

 

För att ta upp min egen mening igen. Jag tyckte inte om Sossarna och hur de styr vårat land. De suger med det. Jag tycker inte om Reinfeldt och Moderaternas ideologi. Jag tycker dock om Socialdemokraternas Ideologi men de brukar inte ut den fullt. De borde utvecklas de j*vlarna. ;)

Kristdemokraterna tycker jag inte om för där förekommer det Kristendomen. Och resten av skithögarna tycker jag inte skulle göra sverige till ett bättre land. Kom på med ett nytt parti! Anda för att ändra sverige och med en bra ideologi!

 

Inge j*vla Piratparti eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Antingen väljer man det parti som man tycker passar en själv bäst, eller så gör man ett eget.

INGET parti kommer tycka precis som dig, om det inte är ditt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...