Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe
 Dela

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Moberg

Jag kan förstå kvotering för att få in kvinnor på högre positioner. Genom historien har alltid männen värderats högre, haft bättre jobb och större förebilder. Kvinnor å sin sida har inte haft möjlighet till högre utbildning, de har nervärderats och inte haft något att sträva mot.

 

Genom att kvotera in kvinnor nu, kanske man kan få kvinnor att förstå att de faktiskt också kan få de högre positionerna bara de är tillräckligt duktiga, att könen kanske inte spelar nog roll längre i dagens samhälle, även om jag fortfarande tror att en, om än liten, skillnad finns.

 

Kvotering är absolut ingen lösning att sträva mot, de som kan bäst ska få positionerna i det långa loppet, men det kanske behövs kvotering nu för att kunna få det bättre sen.

 

Jag tror inte det är någon skillnad mellan män och kvinnors intellekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan förstå kvotering för att få in kvinnor på högre positioner. Genom historien har alltid männen värderats högre, haft bättre jobb och större förebilder. Kvinnor å sin sida har inte haft möjlighet till högre utbildning, de har nervärderats och inte haft något att sträva mot.

 

Genom att kvotera in kvinnor nu, kanske man kan få kvinnor att förstå att de faktiskt också kan få de högre positionerna bara de är tillräckligt duktiga, att könen kanske inte spelar nog roll längre i dagens samhälle, även om jag fortfarande tror att en, om än liten, skillnad finns.

 

Kvotering är absolut ingen lösning att sträva mot, de som kan bäst ska få positionerna i det långa loppet, men det kanske behövs kvotering nu för att kunna få det bättre sen.

 

Jag tror inte det är någon skillnad mellan män och kvinnors intellekt.

 

Män får lättare ADHD vid födseln som medför koncentrations-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Katarina den förste av Ryssland krigade som f*n mot Turkiet på 1700-talet. Elisabet av ryssland krigade mot finland, Drottning Elisabet I av england krigade mot frankrike och skottland.

 

Men jag är dock inte säker på vad du vill säga, är kvinnor smartare än män ?

 

Dessutom kan man inte slakta liv.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att män inte har samma intellekt som kvinnor för kan du säga någon kvinna som har uppfunnit något vapen, startat något krig eller kommit på något gift som man kan slakta liv med? , nej.

 

Hur kan man slakta med gift? Vilka gift har män skapat, och hur vet du att det är män som gjort det?

 

Utan vapen hade mänskligheten aldrig funnits, inte kommit till vårat stadie. Läste i en illustrerad vetenskap att vapen är tredje viktigaste uppfinningen i världshistorien. Hur tror du man jagade förr i tiden?

 

Alla krig är inte onda, vissa har förrändrat världen till det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att män inte har samma intellekt som kvinnor för kan du säga någon kvinna som har uppfunnit något vapen, startat något krig eller kommit på något gift som man kan slakta liv med? , nej.

 

Vad kan man uträtta för goda gärningar med en shotgun eller en stilett egentligen?

Redigerat av splintercell987
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...