Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe
 Dela

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Den nya regring verkar i sann borgerlig anda vara till stora delar inkompetent. Att tillsätta Cecilia Stegö Chilò som kulturminister var det mest idiotiska man kunde göra. Nyamko Sabuni är väldigt kontroversiell som integrationsminister och dessa moderater som tjänar miljoner och anlitar svart arbetskraft... OMVAL!!!

Som Thomas Bodström sade (på ett ungefär, om Carl Bildts argument att det är för dyrt att anlita vitt):

Det är ungefär samma sak som att gå in i en affär och bara ta något som man inte har råd till.

Där fick du Carl!

Månne om det är en förbannelse att moderaterna får en statsministerpost när deras partiledares efternamn slutar på -ldt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den nya regring verkar i sann borgerlig anda vara till stora delar inkompetent. Att tillsätta Cecilia Stegö Chilò som kulturminister var det mest idiotiska man kunde göra. Nyamko Sabuni är väldigt kontroversiell som integrationsminister och dessa moderater som tjänar miljoner och anlitar svart arbetskraft... OMVAL!!!

Som Thomas Bodström sade (på ett ungefär, om Carl Bildts argument att det är för dyrt att anlita vitt):

Det är ungefär samma sak som att gå in i en affär och bara ta något som man inte har råd till.

Där fick du Carl!

Månne om det är en förbannelse att moderaterna får en statsministerpost när deras partiledares efternamn slutar på -ldt?

 

Vem f*n bryr sig om man anlitar en barnflicka svart? Herregud, folk klagar men jag kan ge mig f*n på att nästan alla har gjort samma sak nångång. Om jag sitter barnvakt åt min kusin och får pengar för det så är det svartjobb. Förstår inte varför politiker måste vara fläckfria, alla har någonting på sig. Och självklart kommer det fram om man granskas. Så min mening är att dom som är berättigade att klaga ska f*n ha ett fläckfritt förflutet, dvs ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom ska representera det svenska landet, dessutom var det inte så himla förflutet då en av ledarna började betala tvlicens 5 dagar innan hon blev minister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom ska representera det svenska landet, dessutom var det inte så himla förflutet då en av ledarna började betala tvlicens 5 dagar innan hon blev minister.

 

Hon hade ju inget val, man måste vara fläckfri om man ska vara med i regeringen. *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom ska representera det svenska landet, dessutom var det inte så himla förflutet då en av ledarna började betala tvlicens 5 dagar innan hon blev minister.

 

Men det där suger så hårt. Man börjar göra saker som man vanligtvis inte gör bara för att man måste vara "ren". Hade hon börjat betala tvlicens om hon inte blivit minister tro? Politiker är vanliga människor, precis som vi. Jag klandrar inga kompisar som inte betalar tvlicens eller som låter en barnflicka jobba svart, så varför ska jag då klandra politiker som gör exakt samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom ska representera det svenska landet, dessutom var det inte så himla förflutet då en av ledarna började betala tvlicens 5 dagar innan hon blev minister.

 

Men det som skiljer politiker från vanliga människor är att politikerna har makten. Vad hade hänt med en vanlig människa som inte skulle betala tv-licens på 16 år. Jag säger bara ett ord; Kronofogden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så fort göran persson byggde villa blev det rabalder och ni blåingar gottade er, nu när "era" har gjort betydligt mycket värre saker så ser ni igenom fingrarna? Ni vill få bort fuskarna, ska ni sålla ut er själva nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...