Mezox Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 Moddarna får bestämma om det räknas som en forumlek eller inte, själv tycker jag inte det är en forumlek. Till ämnet: Man ska säga bra citat från spel/filmer. Man ska också säga varifrån de kommer och helst vad de betyder. Här är några av mina: "Your death is Inconsequential." Från: Star wars: Episode III (spel) Vem som säger det: Darth Vader Vad det betyder: "Din död är oviktig." "Tired am, rest I must." Från: Star Wars Battlefront II (spel) och Star Wars Episode VI (film). Vem som säger det: Yoda Vad det betyder: Bokstavligt: "Trött jag är, vila jag måste." Obokstavligt: "Jag är trött, jag måste vila." "My powers have doubled since we last met, Count." Från: Star Wars: Episode III (film/spel) Vem som säger det: Anakin Skywalker Vad det betyder: "Min krafter har fördublats sen vi möttes sist, Greve." Citera
Gäst Soffan Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "Anything. Fear leads to the dark side. Fear leads to anger, anger leads to hate. Hate! Leads to suffering... I sense much fear in you." Från: Star Wars Episod I Vem: Yoda Vad det betyder: "Allting. Fruktan leder till den mörka sidan. Fruktan leder till vrede, vrede leder till hat. Hat! Leder till lidande... Jag känner mycket fruktan i dig." Lät mycket mäktigt då han sade det i filmen. Den bästa scenen i hela filmen faktiskt. :) Citera
Dolphin Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "My name is Bond, James Bond". Det kommer i från alla James Bond filmer, tror att han har sagt det citatet i varje film, när han ska presentera sig för någon. Det är nog ett av de citaten som många känner igen. Ett annat är "I guess I don't have any last words. I'm just gonna kill myself once I lose my wiener." ett roligt citat som kommer i från filmen Jackass. Citera
Salzalada Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "Leif! Du har ett hål i handen!" Klockrent från Mysteriet på Greveholm. Citera
Dretskit Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "I shot him six times, i shot him six times, he's not human". Från Halloween och Halloween 2. Det är Dr Loomis som uttrycker sin desperation i att Michael Myers inte dog även fast han skjutit honom sex gånger. Citera
Oddset Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 ''Yippie kee yaa motherfucker'' är från Die hard 1. Ett annat som jag tror är ganska känt är : ''I'll be back'' Från, ja vår allas idol. Arnold. Citera
Shaddy Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 - You Took of a fool! Throw yourself down next time, and at least we'll get rid of your stupidity!!! Från: Sagan om ringen Vem som sa det: en vredmodig Gandalf efter att Pippin råkade putta ner en hink i en brunn inne i Moria. Det betyder:- Din dumma Took! Kasta ner dig själv nästa gång så slipper vi åtminstone din dumhet!!! Citera
isMaNnen Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "Bad boys bad boys what are you going to do when we come for you" film: bad boys 2 (en bit av bob marlys låt) Elaka pojkar elaka pojkar vad ska du göra när vi kommer efter dig Citera
Gäst Tomatketchup Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Skrivet 26 Mars 2006 "You killed my f***in father your damn bastard! No Luke,I am your f***in father your damn *****." Från: Candy Wars Swear Remix Vad det betyder: Du dödade min j*vla fader din jäkla jävel!!! Nej Luke,jag är din j*vla fader din jäkla *******. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.