Gäst Soffan Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Sovjet & USA har nog kvar lite otrevligheter mellan varandra. Hela Kalla Kriget handlade om att USA skulle spela hjältar genom att försöka få bort Kommunismen på våran jord. Vilket de inte lyckades med i Vietnam så att säga. :/ Och jag tror det inte blir något mer krig på länge, i alla fall inte än. När två länder har samma slags förmåga gällande kärnvapen, så minskas riskerna för krig. Om USA har kärnvapen och Sovjetunionen har det, så vågar inte något av dessa två länder att anfalla varandra. Jo jag vet. ^^ Men det är roligare att säga Sovjet än Ryssland. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Om det kommer ett tredje världskrig så hoppas jag iallafall att Sverige inte kommer att vara med i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Jag känner mig ignorerad i denna tråd :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Det var längesen sverige var med i ett krig, i de tidigare världskrigen så har ju sverige varit neutralt. Vilket har lönat sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 31 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Kommer ett tredje världskrig inträffa? Det är en dum fråga, men du måste märkt att tråden mer syftade på hur det skulle se ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Ska det bli ett Tredje Världskrig måste det bannemig utkämpas med vattenpistoler, småsten och fläskkotletter, möjligen majsbröd och bananmos, så iallafall Afrika får vara delaktiga, någongång, och ha en chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag. Nej nej, terrorism är inte krig. Terrorism är något en männsika/grupp människor, gör mot andra männsikor för att skrämmas/döda så många de bara kan. Terrorism är envägshandling. Krig är en tvåvägshandling Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Terroristerna för krig mot sig själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag. Terrorism är visst krig. Terrorism utför man när man har råd att föra ett "riktigt" krig. Du tror inte exempelvis Al-quaida skulle föra ett riktigt krig bara de hade råd? Och grejen med min slutledning för inte att terrorism är krig utan att krig är terrorism. Om du förstår hur jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 jaja, jag fattar, men tycker fortfarande det är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 jaja, jag fattar, men tycker fortfarande det är fel. Mja, jag förstår vad du tycker är fel. Men ju mer man grunnar i det ju mer förstår man att det kan stämma =). Så kändes det för mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Då skall jag inte grunna för mycket på detta då :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.