Hoppa till innehåll

Tredje Världkriget?

Mezox

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Sovjet & USA har nog kvar lite otrevligheter mellan varandra. Hela Kalla Kriget handlade om att USA skulle spela hjältar genom att försöka få bort Kommunismen på våran jord. Vilket de inte lyckades med i Vietnam så att säga. :/

Och jag tror det inte blir något mer krig på länge, i alla fall inte än. När två länder har samma slags förmåga gällande kärnvapen, så minskas riskerna för krig. Om USA har kärnvapen och Sovjetunionen har det, så vågar inte något av dessa två länder att anfalla varandra.

Jo jag vet. ^^ Men det är roligare att säga Sovjet än Ryssland. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

Nej nej, terrorism är inte krig. Terrorism är något en männsika/grupp människor, gör mot andra männsikor för att skrämmas/döda så många de bara kan. Terrorism är envägshandling. Krig är en tvåvägshandling

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

Terrorism är visst krig. Terrorism utför man när man har råd att föra ett "riktigt" krig. Du tror inte exempelvis Al-quaida skulle föra ett riktigt krig bara de hade råd?

Och grejen med min slutledning för inte att terrorism är krig utan att krig är terrorism. Om du förstår hur jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...