Hoppa till innehåll

Återställningen Av Irak?


Mezox

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Men nästan alla iraqer bombar hela Bagdad för att ta kål på amerikanarna.

Inser dom inte att de ruinerar deras egna folk när de håller på så.

Det är ju lite korkat... Läste i en tidning att vissa hade bombat i ett fängelse för att få ut alla iraqer, men ack, de dödade dem istället. (Tror det var så)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 341
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Kaktus-Killen

vare sig alla eller bara några bombar o så, oavsett så dör en massa människor där pga terrordåden. Låt oss säga att islam har ett dåligt rykte pga hedersmord, tvång, al-qaida etc...

 

Man kan inte förknippa detta med hela islam, som ni säger, men folk generaliserar vare sig de vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag tycker dem terrorister i Iraq som bombar sitt eget folk är korkade och borde skjuta upp sig till månen. Men när ni säger det så ser det ut som om det är muslimer som använder våld osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Under många år har Irak varit styrd under den j*vla diktatorn Sadaam Hussein. Han har tagit landets alla oljefynder han hittat och köpt vapen för pengarna.

Han har utrotat kurder i landet (jag är en kurd).

 

Nu är Sadaam borta och staten Irak ligger långt efter i teknologin. Många Iraker försöker hinna med och resultatet blir en snabb utveckling som hoppar över många saker. T.ex. letar ungdommar redan efter mobiltelefoner när det finns en buckla på gatan var 20:e meter.

Man utvecklar städer fort och låter byarna vara.

Vad tycker ni man ska göra?

 

jag är också kurd

önskade att kurdistan var ett land :rolleyes:

men det händer alldrig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Under många år har Irak varit styrd under den j*vla diktatorn Sadaam Hussein. Han har tagit landets alla oljefynder han hittat och köpt vapen för pengarna.

Han har utrotat kurder i landet (jag är en kurd).

 

Nu är Sadaam borta och staten Irak ligger långt efter i teknologin. Många Iraker försöker hinna med och resultatet blir en snabb utveckling som hoppar över många saker. T.ex. letar ungdommar redan efter mobiltelefoner när det finns en buckla på gatan var 20:e meter.

Man utvecklar städer fort och låter byarna vara.

Vad tycker ni man ska göra?

 

USA borde få ta över landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Innan jag svarar vill jag påpeka att jag är muslim)

 

Islamerna har fått dåligt rykte på grund av flera saker:

 

Terrorister, anlednigen är:

 

Alla muslimer är inte terorister men man kan lungt säga att nästan alla terrorister i mellanöstern är muslimer.

 

Fattiga Länder = Inga Skolor/Inget Hem = Snattare = Större Brott = Ännu Större Brott = Terrorism.

 

USA:as sätt att försöka få det de gör att se rätt ut, det gör de genom att få muslimer att framstå som Usama Bin Ladin.

 

 

Iraks återställning kommer att inträffa men det kommer ta mer än en livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Snart finns det inget Iraq kvar tror jag.

 

* Th00rd, tycker du att Amerika skall ta över Iraq?

Vilka konsekvenser, sedan skulle Amerika sträva efter mer & mer makt, om de tar över ett stort land i Mellanöstern.

 

Amerikanska soldater skjuter ner civila av ingen anledning, eller tar till fånga.

Många demonstrerar mot detta, väldigt många människor (folk från mellanöstern)har regerat på detta vansinne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Ja. Och vi kommer aldrig få veta varför allt är så här. Kolla, Saddam dödar folk. Bush flyger in i Irak, det blir terrordåd, soldaterna dödar civila. Terroristerna bombar landet och många oskyldiga. Blir f*n iriterad!

 

Finns inget Irak snart kvar ska ni veta. Det är förskräckligt där ska ni veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Det är inte så förfärligt där...

Trots allt, om staden innehållde endast terrorister som bombar skulle staden evakuerats för längesedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...