Mezox Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Jag har köpt en headset med mikrofon från logitech. Det kommer ljud och allt men, jag kan inte använda den på program som InternetCall, vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Inställningar på programmet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Den är inte med i inställningar, det följde aldrig med en installationsdisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Har du kollat så att Internetcall är inställd på hörlurarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 vad är det för anslutning på headsetet? USB eller vanlig 3,5 (hörlurspropp)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 vad är det för anslutning på headsetet? USB eller vanlig 3,5 (hörlurspropp)? Det är vanlig hörlurspropp. Förr använde jag Webbkameran (USB) och det funkade utmärkt, men jag vet inte vad problemet är nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 Fungerar micken vanligt men inte på InternetCall menar du? Om det inte kmr nåt ljud alls i något program, kan det vara att du antingen måste slå på micken manuellt eller höja ljudet i din input. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 (redigerat) Det borde vara två kablar, en rödråsa och en grön har du stoppat in båda? Rödråsa = Mic. Grön = Hörlur. Redigerat 10 April 2006 av Cooliz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 10 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 Det borde vara två kablar, en rödråsa och en grön har du stoppat in båda? Rödråsa = Mic. Grön = Hörlur. Jag har stoppat i båda och de funkar när jag tänder på och pratar, men inte i något program. Vet någon var jag kan skaffa ett installationsprogram för det? Jag har redan tittat på Logitechs hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 Har du tittat att inte microfon-volymen är avstängd. Den är ofta det av sig själv så det inte hörs massa brus när man tex. spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2006 Nej, den är inte det. När jag inte håller på med att prata har jag den såklarat avstängd av samma anlednnng som dig. Då förstår du att micen fungerar men inte med något program (exklusive ljudinspelaren). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 April 2006 Rapport Dela Skrivet 12 April 2006 (redigerat) saker med vanlig 3.5 anslutning (hörlurspropp) behöver inget program, det enda du behöver är ett ljudkort vilket du förmodligen har, antingen löst eller intergrerat på moderkortet. men det är inte säkert att det är rätt inställt, problemet ligger förmodligen i Internet Calls inställningar, eller i windows sådana. kolla så att ljudkällan in är inställd på ljudkortet i programmet, är det det så får vi börja felsöka windows istället. Redigerat 12 April 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.