Hoppa till innehåll

Tempel I Twillight Princess


Svedda

Rekommendera inlägg

Jag vill varna läsare som inte vill veta nått om TP

 

 

jag läste att det kommer bli fler tempel i TP än i något Zeldaspel innan och då bör det finnas många olika slags tempel, vilka tempel vill ni gärna se??

 

 

själv vill jag gärna se ett tvåstegstempel (kanske trestegs) där man måste göra nått mellan stegen för att klara hela templet (ex: stonetower i Majoras Mask där man fick skjuta en ljuspil utanför eller som i tempet bakom vattenfallet i Oracle Of Ages där man var tvungen att resa i tiden) :medieval:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Vill ha lite kluriga tempel. De templen som du ville ha låter också bra. Läste någonstans att storyn skulle vara runt 100 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan redan nu säga att templena inte kommer vara baserade på element(dvs eld, vatten, skog osv). Självaste Twilight Princess producenten har officiellt sagt att templena kommer vara baserade på djur. Som dom flesta säkert har sett så får Link hjälp av apor i en utav trailerna och måste besegra en miniboss som är en Babian(?) Det är nog Monkey Temple eller Ape Temple eller något liknande. Så vänta er inte "vanliga" tempel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shadow of darkness: Bara för att de är baserade på djur behöver de inte vara döpta efter djuren. Det kan fortfarande heta Forest temple eller liknande tror jag även fast man får hjälp av djuren.

 

brunhilde: Det är säkert med alla sidequests inräknade och förutsatt att man inte vet vad man ska göra. Så det är bara uppskattningsvis och man ska kunna klara det snabbare som de flesta säkert förstår.

 

För övrigt vill jag se ganska svåra tempel. Det kan vara mycket tänka osv men jag vill då inte att man ska behöva ändra vattennivåer och så vidare som i water temple till ocarina of time.

 

Det måst även vara lite utmanande bossar också för de flesta man hittills har mött i zeldaspelen har varit väldigt enkla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shadow of darkness: Bara för att de är baserade på djur behöver de inte vara döpta efter djuren. Det kan fortfarande heta Forest temple eller liknande tror jag även fast man får hjälp av djuren.

 

brunhilde: Det är säkert med alla sidequests inräknade och förutsatt att man inte vet vad man ska göra. Så det är bara uppskattningsvis och man ska kunna klara det snabbare som de flesta säkert förstår.

 

För övrigt vill jag se ganska svåra tempel. Det kan vara mycket tänka osv men jag vill då inte att man ska behöva ändra vattennivåer och så vidare som i water temple till ocarina of time.

 

Det måst även vara lite utmanande bossar också för de flesta man hittills har mött i zeldaspelen har varit väldigt enkla.

 

Det är bara bossarna på N64 och Gamecube som är lätta. När jag klarade ut A Link to the Past stog det i Credits att jag dött 42 gånger! I Ocarina of Time eller Wind Waker dör jag inte en enda gång, inte ens första gången jag klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för mig så ska ett tempel vara fullt av gåtor tex att man ska jaga nåt djur så kommer det massor av hinder på vägen sen när man har hittat djuret då har man fått en gåta av djuret och då har man hittat 1/10 gåtor.

Redigerat av earthman x
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

earthman x: Lite överdrivet med mängder av hinder för att hitta 1/10-del av hela templet?:P

 

Dark Link: Menar du att du tycker bossarna i A Link To The Past är svåra? Bara för att du dött så många gånger betyder det inte att du har dött vid bossarna. Jag anser att bossarna är för lätta mot vad de kan vara och jag tycker att man inte ska behöva utföra samma process hela tiden som t.ex. skjuta på ett öga och sedan hamra på slag-knappen. Man ska behöva variera sig och finna nya sätt att besegra bossen på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

earthman x: Lite överdrivet med mängder av hinder för att hitta 1/10-del av hela templet?:P

 

Dark Link: Menar du att du tycker bossarna i A Link To The Past är svåra? Bara för att du dött så många gånger betyder det inte att du har dött vid bossarna. Jag anser att bossarna är för lätta mot vad de kan vara och jag tycker att man inte ska behöva utföra samma process hela tiden som t.ex. skjuta på ett öga och sedan hamra på slag-knappen. Man ska behöva variera sig och finna nya sätt att besegra bossen på.

 

Menar du som i Metroid prime där man måste scanna bossen och sen skjuta ner den totalt med alla vapen du har? Det skulle vara härligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...