Hoppa till innehåll

Tempel I Twillight Princess


Svedda

Rekommendera inlägg

Mjo, men han är väldigt simpel också om man har tillgång till ice spreader, flamethrower osv. men i princip. Man ska inte behöva utföra samma process hela tiden utan det ändras i svaga punkter eller sättet man ska skada den på. Jag tror inte precis att den hade låtit en attackera samma ställe på likadant sätt flera gånger egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Dark Link: Menar du att du tycker bossarna i A Link To The Past är svåra? Bara för att du dött så många gånger betyder det inte att du har dött vid bossarna. Jag anser att bossarna är för lätta mot vad de kan vara och jag tycker att man inte ska behöva utföra samma process hela tiden som t.ex. skjuta på ett öga och sedan hamra på slag-knappen. Man ska behöva variera sig och finna nya sätt att besegra bossen på.

 

Ok då, när jag tänker efter dog jag nog bara 2-3 gånger på bossarna. Men hela det spelet är svårt. En vanling fiende i det öppna skadar två hjärtan av en träff!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

earthman x: Lite överdrivet med mängder av hinder för att hitta 1/10-del av hela templet?:P

 

Dark Link: Menar du att du tycker bossarna i A Link To The Past är svåra? Bara för att du dött så många gånger betyder det inte att du har dött vid bossarna. Jag anser att bossarna är för lätta mot vad de kan vara och jag tycker att man inte ska behöva utföra samma process hela tiden som t.ex. skjuta på ett öga och sedan hamra på slag-knappen. Man ska behöva variera sig och finna nya sätt att besegra bossen på.

 

ja men typ att man ska springa fram och tillbaka till samma ställe för att hitta saker till en låst dörr.Jag håller nog med om att jag överdrev lite grann.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skit bra ju  :D .............skulle vilja se en Wolf temple lr nåt liknande

 

skit bra ju  :D .............skulle vilja se en Wolf temple lr nåt liknande

.......bra med lite förändringar

 

Mmm jag skulle också vilja se ett wolf tempel där man ska vara varg formen :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KazeN^: Men alltså, i Oot var det ju inte exakt samma grej hela tiden. Som ett exempel kan man ta bossen i Fire Tempel. (glömt vad hon heter bara, förbaskat!) Först ska man ju slå henne med MH, och sedan skjuta pilar på henne. (för att klara henne snabbast) Men jag förstår vad du menar, jag skulle också vilja ha mer varierade bossar. Men snälla! Inget tempel får aldrig, någonsin var ens likt Water Temple och ingen boss får vara någonting likt Morpha. Jag hatar Morpha och Water Temple!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KazeN^: Men alltså, i Oot var det ju inte exakt samma grej hela tiden. Som ett exempel kan man ta bossen i Fire Tempel. (glömt vad hon heter bara, förbaskat!) Först ska man ju slå henne med MH, och sedan skjuta pilar på henne. (för att klara henne snabbast) Men jag förstår vad du menar, jag skulle också vilja ha mer varierade bossar. Men snälla! Inget tempel får aldrig, någonsin var ens likt Water Temple och ingen boss får vara någonting likt Morpha. Jag hatar Morpha och Water Temple!

Ehh, Morpha är ju aslätt. Det är ju bara ta longshoten och sen Master Sword/Biggoron Sword

Redigerat av Dark Link
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant, och likaså Volvagia, där kan man säkert använda sig av pilar men det är även också bara att ta megaton hammer, springa fram och hamra på slagknappen och sedan fly från eldflammor samt upprepa processen igen. Fler svaga punkter till folket vid olika tidpunkter! :P

 

earthman x: Du menar likt Forest temple i Ocarina Of Time?

 

Antagligen blir det säkert något tempel när man skiftar från varg och människa men det kan nog vara väldigt tjatigt att behöva göra såna saker (tänker på t.ex. stone tower temple i Majoras mask då man måste spela en låt i olika former i princip hela tiden). Visst, lite är okej, men det ska inte gå till överdrift som det gjorde i detta extremt långtråkiga tempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

KazeN^: Men alltså, i Oot var det ju inte exakt samma grej hela tiden. Som ett exempel kan man ta bossen i Fire Tempel. (glömt vad hon heter bara, förbaskat!) Först ska man ju slå henne med MH, och sedan skjuta pilar på henne. (för att klara henne snabbast) Men jag förstår vad du menar, jag skulle också vilja ha mer varierade bossar. Men snälla! Inget tempel får aldrig, någonsin var ens likt Water Temple och ingen boss får vara någonting likt Morpha. Jag hatar Morpha och Water Temple!

 

Nämn inte Water Temple, det fick mig nästan att sluta med Oot. Bra idéer Kazen, bossar med olika svaga punkter efter varje slag är bra. Bara att skicka mail till Shigeru nu ; ).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...