Hoppa till innehåll

Om Du Fick Chansen Att Göra Ett Eget Spel...


Zantera
 Dela

Rekommendera inlägg

Om jag skulle göra ett spel skulle det vara så här:

 

 

FriForce tog över hälften av Kung David, GeForce är dem som ska stoppa FriForce, Du blir skickad till kriget som 18 - årig

och ska fightas tills du dör. Du får gå egenom stora baner snabba fienden, coola nya vapen. Men sen blir du utvald till Super Elite Force (GeForces största soldater) Fienderna får syn på dig och dem mutar dig!

Du får över Tio miljoner dollar om du spränger dina vänner och din bas. Du har egentligen inget val, dem dödar dig om du inte följer årder....

 

 

 

Vad tycks? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla spel ni vill göra finns redan :S

 

Jag vill göra ett spel där man är en gubbe , som

har ett normalt liv fast en dag blir kidnappad .

Under denna kidnappnings tid så dör kidnapparen

av att en annan kille knivhugger han .

Polisen tror att det är killen som blivit kidnappat

som dödat kidnapparen så poliserna är efter han.

Du är killen som blivit kidnappat och du ska hitta

mer bevis och du får gå igenom en massa saker

som typ köra bil , spränga gubbar , burna på gatan med en cross.

Till slut visade det sig att killen hade ramlat när han hotat nån

och ramlat på sin egna kniv .

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hehe det har alltid låtit kul, mitt skulle handla om 2 bröder från Japan i nutid som skulle komma till en fantasyvärld genom en portal som den elaka brodern skapat och drar sig med hans snälla bror som ska vara huvudpersonen)

 

Grafik skulle vara ungefär som Star Ocean/Chrono Trigger och Seiken Densetsu 3

 

ungefär så

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt skulle handla om en 18 åring som tas till armen (i svergie). man börjar som soldat och går igenom träning så att man kan köra alla fordon:ubåt,flygplan,bilar,båtar,helicopter,cross,motor cykel,svävare finns det fler eller? Men vapen som:thompson,m60,sniper,basoka mina personliga favoriter mm.Jag tror det ska vara i ww2. :D. NÅ vad tycks?

Redigerat av joel10
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min skulle handla om en Lönnmördare som kommer från spanien fast uppväxt i amerika, han blir kontaktad av sin "chef" genom en mobiltelefon, i början får han av uppdrag att ta ut en afrikansk smugglare med namn "ali" som smugglar vapen och droger m.m till chefens fiender. man börjar med att man på tidig morgon anländer till flygplatsen tar taxi mott målet, under åkturen ser man hur de är utanför i afrika, tex barn som ee fattiga, vild hundar och allt dedär. när man väl anländer så "ladder det" :P (man ser en bild på afrika), man börjar då i en övergiven lite stuga, som vars plankor är helt mögliga, sitter där med sniper och väntar (ungeför 1km från möttes platsen), när möttet håller hus ser man först en film i när håll när Ali kliver ut för att prata med dom som smugglar åt han, man hör vad dom säger, sedan skjuter Ali en av smugglarna, alla Alis "vänner" och han skrattar, då han vänder sig om och ser en reflektion får Lönnmördarens (med namn Paol) sniper siktet. Fort kliver Ali in i bilen, sedan får man börja i stugan kommer upp där nere Kill Ali typ. så ser man en lite gps som vissar till ali, hela stället är som lite Crysis (då menar jag skogen/miljö, vattnet och grafik), man spriner genom skogen(kommer hinder som man ska ner på huk duka hoppa som en training liksom) för att hinna till vägen innan bilen med ali kommer. Bilen åker förbi, men en av Alis motorcykel snubbe åker förbi skjuter man av han,. följer efter Ali, man börjar bara med en pistol, full fart åker man igenom skogs områden tills bilen kommer till återvänds gränd, dom kliver ut man dödar direkt föraren och med passeraren, sedan film, man siktar på Ali, han börjar snacka för att manupelera Paol. man ser framifrån lite snätt från sidan på paol sikta neråt mot Ali sedan exakt när man skjuter av blir de svart och namnet på spelet vissas och nån låt intro.

 

bara en snabb del alltså, skall vara mer detaljerat för att förstå mina idéer :P B) , fast de är bara början, sedan blir de som GTA fast lite mer som GTA IV och istället FPS, man börjar i afrika sedan till san fransisco , sedan återvänder man till första stället som man ser innan han anländer till afrika , och det är New York, sista uppdraget har man fattat att alla Paol har dödat har gjort att hans Chef nu är så maktig att han skicka lönmördare på Paol för att ta ut han, tyvär ee paol för bra och dödar dom , han enda mål var nu att ta ut Chefen. (jo lite som assassins creed, fast denna idée har jag haft länge, bara att den måste bli 5 gånger bättre för att ens nå upp till krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

mitt spel skulle var att man var en polis i new york och man fick en massa uppdrag och man kan få ledigt och tjäna pengar köpa ett hus bilar och sånt till slut kan man bli uppgraderad till cia eller fbi man får valmöjligheter och sånt man får välja hur man kan se ut och sånt sen när man har valt cia eller fbi så får man ett updrag och sånt till slut kan man bli chef och :P f ort sätta i livet man kanske till och med kan bli millitär eller kanske president!sen blir det ett nytt president val där en annan blir president!!!sen kan man göra nästan allt som man gör i verkliheten

 

f*n jag glömde punkter! :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...