Hoppa till innehåll

Fuska.se - Det Strängaste Forumet ?


Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fuska.se kan ha stränga regler, men tänk att det är reglerna som skapat vårt forum. Så ser iallafall jag på saken. Det blir inte lika drygt i längden, bara du skriver med glatt humör och följer reglerna så löser sig allt ska du se. Sedan kan det ju hända att någon råkar skriva offtopic någon gång, men ingen är perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många här (inte alla) säger att det är lagom och allt sånt bara för att smöra. Jag är trött på folk som smörar och alltid håller på samma sida som moderatorerna och admin för att man vill visa sig som "Mr Excelenc". Många av de som håller med smörar bara. Det är för hårda regler på vissa ställen men för slappa på andra. Man låter nybörjare få över dubbelt så många chanser men de mer "gamla" medlemmarna, blir varnade för strängt. Ingen bra blandnig. Leder oftast till att nybörjarna blir bombaderade medvarningen när man kommer till fuskateten (tagen från puberteten).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många här (inte alla) säger att det är lagom och allt sånt bara för att smöra. Jag är trött på folk som smörar och alltid håller på samma sida som moderatorerna och admin för att man vill visa sig som "Mr Excelenc". Många av de som håller med smörar bara. Det är för hårda regler på vissa ställen men för slappa på andra. Man låter nybörjare få över dubbelt så många chanser men de mer "gamla" medlemmarna, blir varnade för strängt. Ingen bra blandnig. Leder oftast till att nybörjarna blir bombaderade medvarningen när man kommer till fuskateten (tagen från puberteten).

 

nu händer det ju iofs mer än vad vanliga medlemmar ser, nya medlemmar får väldigt ofta tillsägelser om vi ser att de bryter mer eller mindre mot någon regel. det räcker oftast för att de ska sluta, gör det inte det får man ta till varningarna. gamla medlemmar förväntas veta vad som gäller, jag tror inte att t.ex. du Mezox skulle bryta mot en regel som att inte korsposta (posta samma ämne i flera forum) men om det är din första vistelse på ett forum som detta och bara har svarat på lite trådar förut kanske det inte är så självklart om man verkligen behöver hjälp med något. då tycker i alla fall jag att man bör ge den personen en chans till men inte minst informera om hur det ligger till.

 

visst, jag håller med om att det finns fall då reglerna kanske tolkats lite för snävt men sådant händer alla, även mig.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Regler för dåligt svenska (riktigt dålig) borde finnas. Jag är väldigt trött på att se folk som inte kan stava.

 

Dessutom finns det för många unga här inne. Då blir det lätt spam.

 

Så du är själv helt felfri? Det är omöjligt att få dom flesta på forumet att stava rätt i varenda inlägg, det går inte. Du får väl vänja dig vid att medelåldern här i forumet är lite yngre och kanske inte gått lika länge i skolan och därför inte lärt sig alla ord helt rätt? Att skapa regler för att man måste stava rätt är det idiotiska förslaget jag hört. Hur tror du att det kommer fungera? Det kommer delas ut varningar vid varenda inlägg och det kommer absolut inte hålla i längden.

Spam och andra regelbrott går att motverka, men inte stavfel - det blir du aldrig av med. Tänk även på att du varit lika gammal som dom som har svårt att stava, och att du kanske stavade lika illa då med? Du kan inte tänka i eget perspektiv hela tiden, se dig omkring!

(nu har jag INTE, inte sagt att jag är felfri. Det är jag absolut inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är 12minus-folket och idioterna som gör så att detta forum är lite hårdare med reglerna än andra. Men fuska.se är verkligen inte det strängaste forumet som finns, haha, det finns mycket värre.

 

Vilka är idioterna?

 

Det är för slött nu, det måste bli ännu strängare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att just detta forum är så extremt strängt ?

Det räcker med att man går lite off topic så blir man varnad.

Har märkt att på andra forum så spammar/chattar man hur mycket som helst.

Det här är det ända forumet som är übersträngt.

Varför är det så ? Kan det vara för att det finns så många medlemmar eller att det finns så många moderatorer som måste ha nått att göra ?

 

Detta är det enda riktiga forumet... Dessa andra forum kan vi räkna som nån chatthörna som man kan gå in och spamma hursomhelst på... :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...