Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

Cyper

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men de ska inte få en massa chanser och förbättra sitt liv. Jag hatar alla brottslingar, speciellt de som är skyldiga till mord som får komma ut igen till friheten. När man är vuxen gäller de och ta beslut i sitt liv, väljer man och döda en person då förtjänar man inte och leva.

Dödstraff borde finnas i Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte låta den drabbade familjen bestämma om "mördaren" ska få dödsstraff eller hela livet i fängelset,jag hade hellre dött än att ruttna i ett fängelse i 50 år.

Ja de borde vara med och bestämma det faktiskt tycker jag. Jag menar de är ju trots allt de som har blivit drabbade. Men en mördare ska aldrig kunna få komma ut ur fängelset innan "en mördare" har dött.

Har läst om de som har fått ”sätt in ord” en gång om månaden och har passat på att fortsätta med sina brott under den lilla tiden de är ute från fängelset. Det är hemskt. Livstidsfängelse är ett måste för de som begår hemska brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte låta den drabbade familjen bestämma om "mördaren" ska få dödsstraff eller hela livet i fängelset,jag hade hellre dött än att ruttna i ett fängelse i 50 år.

Hur klassas en mördare då? En rattfull människa som kör över ett barn, även om han inte hade avsikten till att köra över barnet så bär han fortfarande ansvaret för att detta barn inte lever längre. Dödsstraff? Sitta i fängslad tills han dör?. Denna människa kommer säkerligen inte köra rattfull igen och är inte på något sätt en fara för samhället, ska han ändå straffas med sitt liv?

Klart som f*n anhöriga inte kan vara med och bestämma straffet, det måste ju alla förstå? Tror du anhöriga tar hänsyn till att bevisen inte är starka nog eller att det faktiskt var en olyckhändelse osv.. Blir knappast en rättvis dom då.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många som har åkt fast för rattfylleri och sedan fått komma ut ur fängelset och gjort samma sak igen. Om det är en olyckhändelse då ska givetvis inte brottslingen få dödstraff, men han ska få livstids fängelse. Han gjorde trots allt något väldigt hemskt fast det inte var meningen. Man får ta ansvar för sina handlingar.

Angående de med att de anhöriga ska vara med och bestämma... De ska inte bestämma om han är skyldig eller inte, utan de ska bestämma efter brottslingen har dömts skyldig, icke skyldig om han ska leva eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...