Hoppa till innehåll

Wii Kontrollerna

klas-emil

Rekommendera inlägg

• Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har läst om kontrollen till Nintendo's nya konsol Wii och den verkar allt annat än svårt att styra med. De säger att den är lätt att använda, mest på grund av att det inte är så mycket knappar på kontrollen. Det som är en annan cool funktion med kontrollen är att man kan slås med kontrollen som ett svärd på Zelda etc. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har helt rätt. Om man till exempel spelar Legend of Zelda: TP och svingar kontrollen som ett svärd så gör Link det i spelet också. Det är detta som Nintendo satsat på. De vill att Wii ska bli något helt unikt med den nya spelkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de är trådlösa. Det innebär batterier.

Sant. Den ska behöva två AA alkaliska batterier och ska hålla i upp till 60h (utan nunchuken). Om man använder nunchuken också kommer den att räcka i 30h istället. Man kan ju hoppas att nintendo ändrar till den slutgiltiga designen med en "station" där man kan ladda om kontrollen istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 månader senare...
Gäst Dragon-David

jag tror att man slipper dem där trådlösa kontrollerna.jag såg en bild på en *vanlig* kontroll. man söker på wii på google bilder. så alla som inte gillar den nya wii kontrollen kan glädja sig att det kommer en *vanlig* kontroll :cool: (om inte bilden är förfalskad). :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...