Hoppa till innehåll

Ranken


Gäst Radicus
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur många skulle stanna kvar om dem skrev sitt första inlägg och blev varnade för det? Hur många är seriösa när dem e helt nya på forum? Du säger att det blr trevligare, jag säger att det blir dystrare, mindre aktivitet, inga nya, de gammla tröttnar och inga kommer å tar deras plats...

 

Fuska rank: Visst man kanske får respekt om man har hög rank, men inte om du skriver "Jag äger dej på cs" och dyl. I trådar som folk behöver hjälp i.. Man känner sej kanske cool, och nybörjare kanske tycker man e coolare, men en Nybörjare kan vara 3ggr så bra som en 9#cooling (eller vad det är :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Dark_Zebra

Desen:9#cooling är ju det högsta man kan ha skälvklart men jag bara sett en som har det.Flygon:Precis vad jag menade!Nico:Jag tycker ni ändå ska varna lite oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Hur många skulle stanna kvar om dem skrev sitt första inlägg och blev varnade för det? Hur många är seriösa när dem e helt nya på forum? Du säger att det blr trevligare, jag säger att det blir dystrare, mindre aktivitet, inga nya, de gammla tröttnar och inga kommer å tar deras plats...

 

Fuska rank: Visst man kanske får respekt om man har hög rank, men inte om du skriver "Jag äger dej på cs" och dyl. I trådar som folk behöver hjälp i.. Man känner sej kanske cool, och nybörjare kanske tycker man e coolare, men en Nybörjare kan vara 3ggr så bra som en 9#cooling (eller vad det är :P)

 

Hur många skulle stanna kvar om dem skrev sitt första inlägg och blev varnade för det?

Du har en poäng, om fuska.se blir strängare på 1§.11 skulle några lämna forumet men det skulle bli mycket trevligare utan spamm & oinformulerade inlägg.

Det är visserligen rätt oshyst, men det finns vissa undantag om man har verkligen noll-koll på reglerna.

Då kanske moderatorerna borde skicka ett PM och säga : "Kolla igenom reglerna".

Och hela tiden får vi nya trogna medlemmar som stannar här på forum.fuska.se vad ni än ändrar, vad ni än gör.

Som sagt, om man bekräftar att man har läst "terms and condition" skall man stå för det även om man inte gjorde det, och då har man bara sig själv att skylla.

Redigerat av FuzioN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men dom som spammar är oftast nya här och dom får en varning och då så skärper dom sig eller lämnar forumet.

 

Ang. FuskaRanken; FuskaRanken ska inte bort! Dom flesta har förkänat den utan spam. FuskaRanken visar inte hur mycket du kan om ett spel men den visar oftast hur seriös du är på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag märker att Moderatorer är väldigt snälla mot medlemmar som bryter mot regler, de borde dela ut varningar oftare och sedan ska man helt enkelt inte få komma tillbaka.

Admin vill självklart ha ett aktivt forum där många medlemmar är med och kan komma tillbaka från en avstängning.

Men frågan är: Är det inte bättre att ha ett forum där det endast finns seriösa medlemmar som varken spammar eller bryter mot reglerna?

 

Dock så tycker jag även att vi medlemmar borde hjälpa Admin och Moderatorerna genom att anmäla de inlägg som innehåller spam eller regel-brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

menar du inlägg som man har väldigt svårt att fatta mad som menas i?

 

Ja det menar han ;) dock är man ju också allergisk mot det.. *suck*
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla som säger att Fuska ska bli lite strängare, snälla, läs hela tråden innan ni skriver nått.

 

Här är mitt svar på 'No Tolerance Policyn';

Ingen vidare ide, det kommer skrämma iväg ett par medlemmar och Fuska kommer bli som ett kommunist forum. Jag har sett flera forum som har använts sig av den här metoden och tro mig, det var inge' vidare. Det blev bara mer spam eftersom vissa ville "hämnas" för att de har fått en varning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många skulle stanna kvar om dem skrev sitt första inlägg och blev varnade för det? Hur många är seriösa när dem e helt nya på forum? Du säger att det blr trevligare, jag säger att det blir dystrare, mindre aktivitet, inga nya, de gammla tröttnar och inga kommer å tar deras plats...

 

Fuska rank: Visst man kanske får respekt om man har hög rank, men inte om du skriver "Jag äger dej på cs" och dyl. I trådar som folk behöver hjälp i.. Man känner sej kanske cool, och nybörjare kanske tycker man e coolare, men en Nybörjare kan vara 3ggr så bra som en 9#cooling (eller vad det är :P)

 

Men snälla, jag har skrivit i i princip varenda inlägg att det är ju det vi gör! Vi ger dem tillsägelser, där det står ungefär "Det här inlägget bryter mot den här regeln, kolla igenom reglerna innan du börjar posta och bryter du mot fler regler blir du varnad".

Oftast hjälper det, de som trots allt loggar in mer än två gånger och blir lite mer aktiva medlemmar skärper sig i regel - eller blir varnade/bannade. Sedan har ju forumet en otroligt stor mängd inaktiva medlemmar också som vi tyvärr inte kan göra så mycket åt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Forumet blir inte alls trevligare om alla sköter sig utan att på något vis gå åt fel håll. Jag har tre Varningar, jag är oftast seriös men ibland måste man börja skämta. Jag gillar humor, och utifrån det jag läst i dina inlägg så menar du att ett "trevligare" forum är ett forum där alla är super-alvarliga, det är inte alls trevligt. Jag tycker att man borde ta det slappare när man skämtar och hårdare när det gäller att skriva inlägg med ca. 3 ord.

Moderatorerna sköter jobbet bra men det behövs bara att vara liiite mer vidsynt när det gäller humor.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...