Hoppa till innehåll

Moderatorerna!


Gäst newnameguy

Rekommendera inlägg

Men va i h*lvete. Asså jag håller med escaflowne. ge moddarna lite anderum.

 

Citat:

Moddarna kan inte göra det själva. slå er i hop och bli en. visa majoriteten av den bra sidan. låt inte regelbrytarna och dom dumma vinna. Slå er i hop och kämpa. endast vi alla kan hjälpa till och hålla allt rent. moderatorerna behöver hjälp. Endast VI! kan hålla forumet rent!

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tog en paus från forumet, jag skrek inte ut det...Men det är inte poängen. Det var bara en inledning för att ni ska få lite insikt i det jag kommer säga.

 

Jag tog som sagt en paus. Innan kunde man läsa trådar om klagomål på moderatorer, nu kan man läsa trådar om klagomål på moderatorer. Wow, awesome och asballt, vilken utveckling. Gnälliga gaphalsar har ersatts med, gnälliga gaphalsar. Omigod, har ni inget vett, pöjkar små?

 

När jag klagar på folk gör jag det av ett av två möjliga anledningar. Antingen för att jag vill se en förbättring, eller för att jag är förbannad på personen och ger f*n i om det sker en förbättring eller ej. Tyvärr är det inte alla som gör så, och vissa av er tillhör dom. Ni är inte förbannade, ni vill inte se en förbättring, ni vill bara gnälla. Oo tänker ni, här kommer bror duktigt och ska berätta hur livet ser ut. Nej, så är det inte. Och hur vet jag det? Jo,för ni missar hela poängen med att klaga. Ifall ni var förbannade skulle ni ta i lite mer, men det är ni inte, för då skulle ni vara varnade och/eller avstängda nu. Men den andra varianten då, vill ni se en förbättring? Ja, kanske det. Men ingen av er har kommit med någon form av konstruktiv kritik, vilket får mig at tro att ni faktiskt inte vill se en förbättring.

 

Forum.Fuska.Se började som en liten by, en liten samling byggnader med en borgmästare och människor där alla kände alla. Allting gick tjusigt till och ingen led. Men sen kom den stora förändringen, plötsligt var byn teh place to be. Byn växte och blev en liten stad, och sedan växte den ännu mer och blev en metropol större än något annat. Och det var då det kom, ghettot, betongen och gängen. I början var det bara lite tatueringar, lite pokerkvällar och gängen var snarare som en skara polare än något verligt hot. Då plötsligt råkade polisen slå ett oskyldigt litet barn, eller var det så frågade sig folk, det var ju bara ett rykte? Nej ingen visste säkert, förutom gängen, dom visste säkert att det bästa man kunde göra var att slå tillbaka, take tha powah back blev ett motto som snabbt ersattes med polisen är dålig, det är deras fel att jag sitter här och gnäller istället för att jobba. Gängen blev mer organiserade, dom använde symboler och "tags" för att visa vad de tyckte. Några gäng ville slå polisen, andra gäng ville slå de gäng som slog polisen. Och i mitten står du, eller? Vilken sida står du på?

 

Jag vet säkert var jag står, jag står och klagar på er!

 

Jag är trött på det här, ge dem lite ordentlig kritik, eller stäng mathålet. För det luktar piss om det. OCh ni som har de där fjantiga signaturerna och avatarerna, sluta med det. Båda sidor. Ni beter er under er värdighet, och det ser inte snyggt ut!

 

Och ska ni kritisera mig, vilket ni säkert kommer göra. Gör det ordentligt! Inget mesande med abstrakta anledningar, jag vill ha konkreta bevis till att det jag skrivit är fel.

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog en paus från forumet, jag skrek inte ut det...Men det är inte poängen. Det var bara en inledning för att ni ska få lite insikt i det jag kommer säga.

 

Jag tog som sagt en paus. Innan kunde man läsa trådar om klagomål på moderatorer, nu kan man läsa trådar om klagomål på moderatorer. Wow, awesome och asballt, vilken utveckling. Gnälliga gaphalsar har ersatts med, gnälliga gaphalsar. Omigod, har ni inget vett, pöjkar små?

 

När jag klagar på folk gör jag det av ett av två möjliga anledningar. Antingen för att jag vill se en förbättring, eller för att jag är förbannad på personen och ger f*n i om det sker en förbättring eller ej. Tyvärr är det inte alla som gör så, och vissa av er tillhör dom. Ni är inte förbannade, ni vill inte se en förbättring, ni vill bara gnälla. Oo tänker ni, här kommer bror duktigt och ska berätta hur livet ser ut. Nej, så är det inte. Och hur vet jag det? Jo,för ni missar hela poängen med att klaga. Ifall ni var förbannade skulle ni ta i lite mer, men det är ni inte, för då skulle ni vara varnade och/eller avstängda nu. Men den andra varianten då, vill ni se en förbättring? Ja, kanske det. Men ingen av er har kommit med någon form av konstruktiv kritik, vilket får mig at tro att ni faktiskt inte vill se en förbättring.

 

Forum.Fuska.Se började som en liten by, en liten samling byggnader med en borgmästare och människor där alla kände alla. Allting gick tjusigt till och ingen led. Men sen kom den stora förändringen, plötsligt var byn teh place to be. Byn växte och blev en liten stad, och sedan växte den ännu mer och blev en metropol större än något annat. Och det var då det kom, ghettot, betongen och gängen. I början var det bara lite tatueringar, lite pokerkvällar och gängen var snarare som en skara polare än något verligt hot. Då plötsligt råkade polisen slå ett oskyldigt litet barn, eller var det så frågade sig folk, det var ju bara ett rykte? Nej ingen visste säkert, förutom gängen, dom visste säkert att det bästa man kunde göra var att slå tillbaka, take tha powah back blev ett motto som snabbt ersattes med polisen är dålig, det är deras fel att jag sitter här och gnäller istället för att jobba. Gängen blev mer organiserade, dom använde symboler och "tags" för att visa vad de tyckte. Några gäng ville slå polisen, andra gäng ville slå de gäng som slog polisen. Och i mitten står du, eller? Vilken sida står du på?

 

Jag vet säkert var jag står, jag står och klagar på er!

 

Jag är trött på det här, ge dem lite ordentlig kritik, eller stäng mathålet. För det luktar piss om det. OCh ni som har de där fjantiga signaturerna och avatarerna, sluta med det. Båda sidor. Ni beter er under er värdighet, och det ser inte snyggt ut!

 

Och ska ni kritisera mig, vilket ni säkert kommer göra. Gör det ordentligt! Inget mesande med abstrakta anledningar, jag vill ha konkreta bevis till att det jag skrivit är fel.

 

 

Måste verkligen säga att jag håller med dig på nästan alla punkter.

Medlemmarna här kastar sten fylld med negativ kritik på Moderatorerna istället för att ge lite konstruktiv kritik på hur de kan förbättra sig.

Detta resulterar att flera medlemmar som verkligen är seriösa och anmäler inlägg som bryter mot någon som helst regel.

 

Det är väldigt sorgligt att fokk beter sig på detta sättet istället för att både komma med bra synpunkter men samtidigt ge lite kritik om vad Moderatorerna kan förbättra.

Flera här som klagar på de nuvarande Moderatorerna skulle inte ens prestera hälften så bra om de själva blev utnämnda till "dagismammor" här.

Joo, det är faktiskt sant, de flesta här på forumet som inte nått upp till mognadsnivån i livet beter sig som om de går på dagis.

Ni spammar, leker, ger negativ kritik på något som ni inte alls skulle kunna göra lika bra om ni var en Moderator och en massa andra negativa synpunkter.

 

Försök att istället för att klaga så får ni ta och fundera på vad er roll i det hela är, om man inte gör något dvs varken spammar eller anmäler så är man minst lika "skyldig" till att det spammas så mycket än de som verkligen spammar.

Om ni inte vet vad man ska anmäla så uppmanar jag er om att läsa genom reglerna på forumet och försöka att följa de så gått som möjligt och samtidigt anmäla forumiter som bryter miot någon av dessa regler.

 

Men i varje forum som innehåller ett x antal medlemmar så finns det ALLTID en grupp omogna personer som bara kommer och förstör om de inte får som de vill.

Det är egentligen inte något vi kan göra något åt till att det spammas, eller så tänker i alla fall en stor del av medlemmarna på Fuska.se men det gör defenitivt inte jag.

Ta initiativet och anmäl folk som bryter mot regler, och försök att sköta er på forumet så att Moderatorerna inte behöver utdela varningar till er.

 

Med andra ord så ska ni försöka göra Fuska.se till en bättre sida, där i alla fall de flesta följer regler och håller en mogen nivå på forumet fastän att medelåldern är kring 11 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Mod = Respekt. ;) Men en mod måste sköta jobbet, man får väl ta in de med lite mindre "liv".

 

Att vara mod är inte att få respekt.

 

Att vara mod är att man ska hjälpa admin. Han kan väl inte helt själv kolla igenom var enda forum, huvud forum och tråd.

 

Tänk lite med hjärnan. T.ex som Ragnarök, han har fått tillstånd och bli mod. Men jag tror inte att avtalet var att. Du ska vara 7 timmar i fuska.se varje dag.

 

Man har annat och göra och inte bara fuska.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jomenvisst Xade, men jag tycker att det är lite upp till var och en av moderatorerna att känna om de verkligen bör fortsätta vara moderatorer. Om någon känner att den inte tycker fuska.se är så kul som det var för ett halvår sedan och inte är inne mer än en gång i veckan som högst så tycker jag att det är upp till den att hoppa av och lämna plats för någon annan om man själv inte har någon glädje av att vara moderator. Det ska inte vara erat, vi moderatorers eller admins ansvar. Jag hade inte varit moderator här om jag inte haft någon tid över och inte varit här mer än en kvart i veckan, då hade jag sagt upp mig istället, eller tagit lite semester från posten.

 

Det finns en hel del forum med strängare moderatorer - och slappare. Vissa forum jag är medlam i har inte ens regler, varningar eller liknande. Men de ser helt annorlunda ut. Medelåldern ligger runt 25 år och även om jag stör mig på att folk dubbelpostar istället för att ändra så funkar det. Folk spammar inte, folk gör inget som de inte bör, de följer ungefär 80% av fuskas regler fast de inte har några. Om alla hjälps åt och inte startar en helt ny debatt så fort någon gör ett onödigt inlägg, och inte gör något annat förutom att anmäla det så har vi kommit en bra bit på vägen. Missförstå mig inte, vi kommer aldrig att kunna få ett forum där alla uppför sig korrekt och ingen hittar på något skit - men vi kan väl åtminstone göra det vi kan för att få det så seriöst och bra som det går.

 

Man kan faktiskt få ha lite kul ibland, det är helt ok. Men när folk tycker att posta ett inlägg endast bestående av smilies och en bild som inte har med saken att göra är att "ha lite kul" och sedan lämna forumet för att det är emot reglerna har det gått för långt, det leder endast till att 20 pers blir otroligt irriterade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver verkligen inte engagera sig så stort att man är inne ungefär 7 timmar varje dag, men ett snitt på 2-3 timmar varje dag borde det i alla fall vara.

Dock så tycker jag att de borde lägga upp något slags schema så att 2 Moderatorer alltid är inne, eller nästan alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver verkligen inte engagera sig så stort att man är inne ungefär 7 timmar varje dag, men ett snitt på 2-3 timmar varje dag borde det i alla fall vara.

Dock så tycker jag att de borde lägga upp något slags schema så att 2 Moderatorer alltid är inne, eller nästan alltid.

 

När vi tvingas sitta här på en bestämd tidpunkt som någon annan bestämt åt oss och i princip fördriver tiden genom att uppdatera sidan, då är jag nästan 100% säker på att det inte finns några moderatorer kvar - och ingen ny som stannar kvar i mer än en vecka heller!

 

Det som du tycks glömma är att det inte handlar om hur mycket moderatorerna är inne utan vad de gör. Är du intresserad av att hälften av namnen i aktiva users-listan är gula eller att de trådar som bara är spam blir låsta eller raderade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Men om man inte vill vara inne mycket och inte spendera mycket tid här så kanske man inte ska vara mod. Meningen med mod är att verkligen engagera sig och satsa stort på sidan.

 

Ska admin ta in folk som hänger bara på gameboy forumet för att dem är inne länge?

 

Jag tycker modsen gör ett bra jobb. Anmäl om dem inte märkt någon tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite kvalité letade sig tillbaka in i tråden, inte min sak att bedöma det. Men det är fortfarande kul att se.

 

Min guild i wow har ett forum, vi är ungefär 300 medlemmar, vi har inga moderatorer och bara en regel, let sanity rule. Det funkar utmärkt men också där ligger medelåldern på 20-30 år. Jag tillhör en yngre minoritet på det forumet.

 

På ett forum av den här storleken med flera tusen medlemmar funkar tyvärr inte det, man måste ha regler och man måste ha "polis" som ser till att de följs. Men vad händer när en person inte tycker att moddsen sköter sitt jobb, den vanliga reaktionen här tycks vara en öppen debatt i allmänt-forumet. Efter månader av expirement kan vi konstatera att det resulterar i minimala eller okända förbättringar men att en hel del folk kommer och kastar skit. På alla. Gäng emellan och på polisen. Hjälper det? Jo kanske, men isåfall har vi gjort det på fel sätt. Men det blev en intressant debatt ivarjefall, att vädra sina åsikter är nyttigt, så länge man låter bli att såra någon. Mitt förslag är att ni tar alla förändringar med moddsen (dom ni verligen vill förändra) i pm. Diskutera här är bra, men jag tror ni uppnår mer om ni skickar pm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...