Pulpen Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Emo är ju emotionell musik, skriven av känslor sådant. Hüsker Dü är lika mycket emo som Jimmy Eat World. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 du snackade ngt om punk, punk är okej, inte green day punk dock :zzz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 Jag är mycket medveten om vad emo står för och betyder. Ändrar ju fortfarande inte faktumet att det växte sig ur post punkens spår. Lyssna bara på Fall Out Boy, och jämför dem med lite lätt punk. Inte överdriven prog som Ebba Grön dock, dom är ju bara överdrivna. Fast det går ju inte att inte gilla Staten och Kapitalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 Jojo, men det verkar som du blandar ihop post-punk och vanlig punk. Post-punk är ju typ Gang of Four, New Order och Joy Division. Jag tycker inte att post-punk låter speciellt mycket som emo, däremot en vanlig punkstruktur är vanlig i rätt många emolåtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Man kan ju kalla Emo som en "Punk Revival". Lite som Pop-Punk. Bara att Emo är delvis en klädsel (?). Eller kajalpojke, ni förstår. Post-Punken är ju experimenterad punk, helt enkelt. Alternative Punk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Mm, jag fattar. Men man skulle nog kunna säga att nästan all rockmusik, utom just hårdrocken kanske, härstammar ifrån punken. På ett eller annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 I stand corrected. Emo-trenden har ju gått långt i våra kretsar. f*n, allt kan bli kallat emo numera. De galna japanrockarna skickar till och med emovibbar ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Allt som är svarthårigt räknas typ som emo, at the moment (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 tur att jag inte är den svarthåriga gothare jag var en gång i tiden, tretton årsålder för att vara exakt. Liten söt pojke jag var då allt. Jrock trenden sprider sig som ogräs i Sverige, förmodligen inte bara jag som har märkt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Jag har märkt det. Man börjar se Gothare som går omkring med Pucca-västar och såna där kjolar med långa vita strumpbyxor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 20 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2006 Emo är en sjukdom. Kortfattat, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 21 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2006 Det känns som om emo är en ursäkt för att lyssna på pop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.