TheBurningPc Skrivet 25 September 2006 Rapport Dela Skrivet 25 September 2006 Har mvg i svenska så jag ska rota lite bland noveller och annat och se vad jag hittar. okej här kommer det: "De skapade mig, de tränade mig och tvingade mig att göra saker ingen av dom själva skulle ha gjort, inte ens med en pistol mot tinningen. En dag skulle jag härifrån, en dag skulle de alla dö. En dag skulle jag stå där med ryggen värmd av den brinnande byggnaden." Lite personliga tankar av huvudpersonen, alltid trevligt att börja med. Ta gärna nåt han/hon tänker i framtiden för att locka folk att läsa. Vidar till nästa. "En gryning var grå. En grå början på en grå, deprimerande dag. Med en trött hand lyfte han koppen och sörplade i sig kaffet." Mixa filosofi med vad huvudpersonen inleder berättelsen med, skriver du nåt smart kommer folk garanterat läsa vidare. "De gick i väg, precis som alltid med ledaren först och hans "vakter" bakom. Två biffiga killar med byxorna i knävecken, idioter. Jag vred på mig och drog upp mobilen. Elva fyrtiotre, då borde folk vara på jobbet." En perfekt inledning att sätta en konversation före. Så, hoppas jag givit lite inspiration till skrivandet, och lycka till. Förresten Selene du verkar ju asgrym på det här, har du några verk upplagda på internet? Jösses, va bra du e på att skriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 25 September 2006 Rapport Dela Skrivet 25 September 2006 (redigerat) Tack, alltid trevligt med beröm :) Hm, kanske vi borde ha ett novellforum här på fuska.se. Verkar ju finnas intresse, iaf att döma av den här tråden. Redigerat 25 September 2006 av shacti Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FORUMET Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 Inte så dum ide'! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 ja jag vill posta min engelska rpg historia :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 (redigerat) Nån som känner för att pm:a admin? Redigerat 27 September 2006 av shacti Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 shacti:Har haft verk upplagda tidigare på olika sidor men inte nu, du verkar riktigt bra på det där själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 29 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 (redigerat) Joo det fick börja så att man fick läsa hans namn först. Hans namn är ganska improviserat : Aaron Bronz ska allt börja med :) Tog bort allt jag hade skrivit nyss. Kommer inte på något bra. Jag måste få mina mål i fyllda (typiskt vittra skolor) Mitt mål är att skriva en bok. Men vad ska det handla om är frågan... fyfan.. Säger bara att shacti är otroligt bra på att skriva! Redigerat 29 September 2006 av Justusett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Har mvg i svenska så jag ska rota lite bland noveller och annat och se vad jag hittar. okej här kommer det: "De skapade mig, de tränade mig och tvingade mig att göra saker ingen av dom själva skulle ha gjort, inte ens med en pistol mot tinningen. En dag skulle jag härifrån, en dag skulle de alla dö. En dag skulle jag stå där med ryggen värmd av den brinnande byggnaden." jag... hatar... ordet... dom... ._. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 29 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Varför gör du det? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 För att det är talspråk och inte skriftspråk kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 30 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Ja det kanske är talspråk, vissa kanske skriver "dom" när en karaktär pratar, som i harry potter. Har inte tänkt på det men när jag läste så såg jag att hon hade skrvit "dom" när någon av dem pratade, vet inte vem det var men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Um... min lärare hade ingen anmärkning på det. Dessutom berättar jag en historia, jag lär inte ut svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.