Hoppa till innehåll

Bok


Justusett
 Dela

Rekommendera inlägg

Har mvg i svenska så jag ska rota lite bland noveller och annat och se vad jag hittar. okej här kommer det:

 

"De skapade mig, de tränade mig och tvingade mig att göra saker ingen av dom själva skulle ha gjort, inte ens med en pistol mot tinningen. En dag skulle jag härifrån, en dag skulle de alla dö. En dag skulle jag stå där med ryggen värmd av den brinnande byggnaden."

 

Lite personliga tankar av huvudpersonen, alltid trevligt att börja med. Ta gärna nåt han/hon tänker i framtiden för att locka folk att läsa. Vidar till nästa.

 

"En gryning var grå. En grå början på en grå, deprimerande dag. Med en trött hand lyfte han koppen och sörplade i sig kaffet."

 

Mixa filosofi med vad huvudpersonen inleder berättelsen med, skriver du nåt smart kommer folk garanterat läsa vidare.

 

"De gick i väg, precis som alltid med ledaren först och hans "vakter" bakom. Två biffiga killar med byxorna i knävecken, idioter. Jag vred på mig och drog upp mobilen. Elva fyrtiotre, då borde folk vara på jobbet."

 

En perfekt inledning att sätta en konversation före.

 

Så, hoppas jag givit lite inspiration till skrivandet, och lycka till.

 

Förresten Selene du verkar ju asgrym på det här, har du några verk upplagda på internet?

 

Jösses, va bra du e på att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Joo det fick börja så att man fick läsa hans namn först.

 

Hans namn är ganska improviserat : Aaron Bronz ska allt börja med :)

Tog bort allt jag hade skrivit nyss. Kommer inte på något bra. Jag måste få mina mål i fyllda (typiskt vittra skolor) Mitt mål är att skriva en bok. Men vad ska det handla om är frågan... fyfan..

 

 

 

 

Säger bara att shacti är otroligt bra på att skriva!

Redigerat av Justusett
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har mvg i svenska så jag ska rota lite bland noveller och annat och se vad jag hittar. okej här kommer det:

 

"De skapade mig, de tränade mig och tvingade mig att göra saker ingen av dom själva skulle ha gjort, inte ens med en pistol mot tinningen. En dag skulle jag härifrån, en dag skulle de alla dö. En dag skulle jag stå där med ryggen värmd av den brinnande byggnaden."

jag... hatar... ordet... dom...

 

._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...