Salzalada Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Kan vi ordna upp lite här... Fildelning är inte olagligt. Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :) Fildelning är oftast olagligt för att man fildelar musik, spel och filmer i de flesta fallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Fildelning är lagligt såvida man inte delar copyrightskyddat materiar (vilket är ungefär allting :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) Fildelning i sig är inte olagligt. Men det är t.ex. olagligt att sprida upphovsrättsskyddat material. (Om du nu inte fått tillåtelse från upphovsmannen att sprida det.) Hur som helst tycker jag regeln är dum. Redigerat 11 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Hur som helst kommer den sitta kvar ett bra tag. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Hoppas man... Annars kanske det skulle bli mer spam och sånt också :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 (redigerat) Kan vi ordna upp lite här... Fildelning är inte olagligt. Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :) Fildelning ÄR olagligt. Annars skulle det inte införas en svensk lag som förbjuder det. Redigerat 12 Oktober 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 (redigerat) Fildelning ÄR olagligt. Annars skulle det inte införas en svensk lag som förbjuder det. Jaha, kan du visa mig i lagboken var det står att fildelning är olagligt? Dessutom så är ingenting olagligt (i sverige) förrän det skrivs en svensk lag som förbjuder det. Redigerat 12 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 det är olagligt... sen 1:a juli eller nåt sånt. Polisen har dock bara gripit två personer (tror jag) för fildelning, och dom blev gripna för att ha delat ut en svensk film, inte för att bara ladda ner sånt som andra lagt ut... Med bittorents som man kan ladda ner från bl.a. thepiratebay delar man inte ut hela filmer såvida man inte är den första som lägger ut den. och då är man bara olaglig i kanske 1 vecka eller något, sen delar man bara ut delar av filen, alltså är man inte olaglig :P polisen kan inte heller spåra filerna som skickas eftersom det bara är fragment av filer som flyger runt åt alla håll. jag skulle bra gärna vilja veta vilka av er som själva laddar ner, det verkar som om vissa inte har en aning om vad dom snackar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Är det inte så att ladda ner är helt oskyldigt,men om man delar med sig av filer då är det olagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 (redigerat) jopp, men bara hela filer, inte bara fragment... Därför så är dc++ och kazaa olagliga på ett annat sätt, där delar man själv ut hela filer för att kunna få tillgång till att ladda ner mer hela filer från andra användare. till skillnad från bittorrent... Redigerat 14 Oktober 2006 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Fildelning ÄR olagligt. Annars skulle det inte införas en svensk lag som förbjuder det. Det blev olagligt i juli i år och en del har redan fått betala 50 000 i böter för att de brutit mot fildelnings-lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Det finns DC++ som du kan ladda ner fragment med också. Annars är det olagligt att tanka och dela ut copyright material, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.