tHOORd Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (redigerat) Varför skullE det inte vara okej med en vit lögn? Alla lögner som inte sårar någon är bra lögner. Säg att jag har varit otrogen, min flickvän kommer aldrig kunna få reda på det och då är det bara dumt att berätta något. Redigerat 15 Oktober 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Brukar oftast vara ärlig... men tycker själv inte direkt om att bli kritiserad om mina kläder då jag inte har råd till att ha särskilt många... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Alla ljuger, så är det helt enkelt. Man ljuger om vad man gjort, man ljuger om vad man tycker och man ljuger en massa bara för att passa in. Gör du inte det har du antingen inga kompisar eller några få, extremt bra kompisar. Och skorna ja: Ifall dom är fula och personen vill veta ens åsikt skulle jag åtminstone svarat undvikande som typ, snygg färg eller nåt. Har man någon slags EQ (nej, inte IQ) skulle man förstå precis vad jag ville säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BuckeN Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 jag skulle nog ljuga, tänk er er bästa polare här... även om man tar sina polares komentarer med en nypa salt så kan det ju såra.. tänk i din polares situation... han har köppt ett par nya skor som han tycker e snygga, sen kommer hans polare och säger f*n VA FULA SKOR!! <_< nje, som cooliz sa man ljuger när det är nödvändigt i andra fall kan man ju hålla käften också :) jag menar man behöver ju inte säga allt man tycker o tänker.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Om det är ens bästa polare så skall vederbörande klara av att du säger att du inte gillar hans skor. Om han inte gör det, utan blir sur och inte vill vara kompis med dig längre så var det ingen riktig vänn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 16 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jag håller med Guggo och Slasktratt. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Lowl, jag ljuger varje dag. O inte bar vita lögner, men ofta saker som får folk att känna sig glada ^^ , alla måste ljuga nån gång, ingen kommer på en ändå :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 Jag tycker det kan vara okej med en vit lögn någon gång ibland, det beror helt på i vilken situation man behöver använda sig av en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Lowl, jag ljuger varje dag. O inte bar vita lögner, men ofta saker som får folk att känna sig glada ^^ , alla måste ljuga nån gång, ingen kommer på en ändå :) Det finns det viste folk som gör. Att ljuga för att göra någon glad det kan ju verka vara en bra grej, men det är det inte. I fall om personen får reda på att du har ljugit, då skulle i alla fall inte jag ha blivit så glad (om jag hade varit den personen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Det är därför man måste lära sig att ljuga bra, låta som om man tror på det man själv säger. Låter man personen få reda på det så är ju det inte så bra, men då får man väl bara förklara varför man ljög och gå vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Eftersom att jag är en hyffsat god människa så skulle jag tycka de var fina och så var det ur vägen. Skulle man säga att de var fula = 100% dumt. det skapar bara problem och han lär väl bli ledsen. Man kan ju tänka tvärtom, att man själv var den glada killen med de nya skorna. om någon sen säger att de tycker är jättefula skulle jag bli ledsen. Think about it.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Beroende på vad man ska göra/ har gjort. T.ex om man snattat godis i en butik ska man ju inte ljuga. Inte ens en vit lögn. Men om man kommit försent hem t.ex från kompisar så kan man ju skylla på motvind. Det brukar hjälpa..!! Det funkar för mej iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.