Hoppa till innehåll

Är Det Ok Med En Vit Lögn?

LillBerra

Rekommendera inlägg

Varför skullE det inte vara okej med en vit lögn? Alla lögner som inte sårar någon är bra lögner. Säg att jag har varit otrogen, min flickvän kommer aldrig kunna få reda på det och då är det bara dumt att berätta något.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla ljuger, så är det helt enkelt. Man ljuger om vad man gjort, man ljuger om vad man tycker och man ljuger en massa bara för att passa in. Gör du inte det har du antingen inga kompisar eller några få, extremt bra kompisar.

Och skorna ja: Ifall dom är fula och personen vill veta ens åsikt skulle jag åtminstone svarat undvikande som typ, snygg färg eller nåt. Har man någon slags EQ (nej, inte IQ) skulle man förstå precis vad jag ville säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle nog ljuga, tänk er er bästa polare här...

även om man tar sina polares komentarer med en nypa salt så kan det ju såra..

tänk i din polares situation... han har köppt ett par nya skor som han tycker e snygga, sen kommer hans polare och säger f*n VA FULA SKOR!! <_<

nje, som cooliz sa man ljuger när det är nödvändigt i andra fall kan man ju hålla käften också :)

jag menar man behöver ju inte säga allt man tycker o tänker....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lowl, jag ljuger varje dag. O inte bar vita lögner,  men ofta saker som får folk att känna sig glada ^^ , alla måste ljuga nån gång, ingen kommer på en ändå :)

Det finns det viste folk som gör. Att ljuga för att göra någon glad det kan ju verka vara en bra grej, men det är det inte. I fall om personen får reda på att du har ljugit, då skulle i alla fall inte jag ha blivit så glad (om jag hade varit den personen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Eftersom att jag är en hyffsat god människa så skulle jag tycka de var fina och så var det ur vägen.

Skulle man säga att de var fula = 100% dumt.

det skapar bara problem och han lär väl bli ledsen.

Man kan ju tänka tvärtom, att man själv var den glada killen med de nya skorna. om någon sen säger att de tycker är jättefula skulle jag bli ledsen.

Think about it..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...